Nunaminerals offentliggør årsrapport for 2010

Nuuk, 31. marts 2011
Meddelelse nr.: 2011/3
Side 1 af 2

Bestyrelsen i NunaMinerals A/S har i dag behandlet og godkendt årsrapporten for 2010.

• Selskabet har i 2010 haft et højt aktivitetsniveau og investeret 37,0 mDKK i efterforskning med fokus på efterforskning efter guld, sjældne jordartselementer (REE), diamanter og jern
  • Selskabets efterforskning efter guld i Nanortalik Gold Province har ført til fundet af nye boremål. Der er identificeret guldførende kvartsgange med indhold af op til 1.013 g/t guld. Kvartsgangene har hver en gennemsnitlig bredde på 0,5 m, har en indbyrdes afstand på ca. 50 m og kan have en længdeudstrækning på mere end 500 m. Sidestenen, granodiorit, indeholder op til 12,1 g/t guld.
  • Selskabets efterforskning efter sjældne jordartselementer (REE) i Qeqertaasaq og i Tikiusaaq har ført til fundet af højlødige REE-mineraliseringer med indhold af op til 13,2 % TREO (Total Rare Earth Oxides). 153 prøver fra et 1,5 km2 stort interesseområde i Qeqertaasaq har en gennemsnitlig lødighed på 2,3 % TREO.
  • Tolkning af den geofysiske opmåling der bl.a. dækker Minturn jern-anomalien i Inglefield Land har ført til fund af 14 kobber-guld mål og NunaMinerals har ansøgt om udvidelse af Inglefield Land eneretslicensen på ca. 4.500 km2, så det samlede koncessionsareal i området nu er på ca. 5.800 km2.
  • Årets EBITDA blev negativt med 5,8 mDKK hvilket er i overensstemmelse med forventningerne samt en forbedring i forhold til 2009, hvor EBITDA var negativt med 7,4 mDKK.
  • Årsresultatet før skat blev et underskud på 34,8 mDKK. Som led i selskabets strategi vedrørende en fokusering på udviklingen af de mest perspektivrige projekter i porteføljen har NunaMinerals nedskrevet i alt 27,6 mDKK på efterforsknings­- og evalueringsomkostninger. Nedskrivningen har ingen likviditetspåvirkende effekt og er i overensstemmelse med selskabets regnskabsprincipper.
  • Selskabet havde pr. 31. december 2010 en likvid beholdning på 34,6 mDKK, hvortil kommer en uudnyttet trækningsret på 13,0 mDKK.
  • Selskabet gennemførte i maj 2010 en rettet emission med et nettoprovenu på 23,0 mDKK
  • For 2011 forventer selskabet et negativt EBITDA på 5 – 10 mDKK. Indgåelse af nye partnerskaber kan medføre ændringer i resultatforventningerne.

NunaMinerals A/S

Anton M. Christoffersen, bestyrelsesformand, mobil +299 55 52 10