Generalforsamling i Tivoli A/S

Koncertsalen i Tivoli, Vesterbrogade 3, 1630 København V, 2011-04-04 10:24 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tivoli A/S’ generalforsamling

Selskabets ordinære generalforsamling afholdes tirsdag den 26. april 2011 kl. 14.00 i Koncertsalen i Tivoli,

Vesterbrogade 3, 1630 København V. Adgang til Koncertsalen foregår via Havens indgange.

DAGSORDEN

1. Bestyrelsens beretning om selskabets virksomhed i det forløbne år.
  2. Fremlæggelse af årsrapport til godkendelse.
  3. Beslutning om anvendelse af overskud i henhold til den godkendte årsrapport.
  4. Forslag fra bestyrelse eller aktionærer.
    1. Bestyrelsen foreslår, at bestyrelsen i tiden indtil næste års generalforsamling bemyndiges til inden for 10 % af aktiekapitalen at lade selskabet erhverve egne aktier til den på erhvervelsestidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10 %.
  5. Valg af medlemmer til bestyrelsen.
  6. Valg af revisor.
  7. Eventuelt.

Dagsordenen og de fuldstændige forslag samt årsrapport er fremlagt til eftersyn for aktionærerne på Tivolis kontor, Vesterbrogade 3, 1630 København V. Dagsorden og fuldstændige forslag fremsendes endvidere til selskabets noterede aktionærer samt alle øvrige aktionærer, der har fremsat begæring herom. Årsrapporten kan downloades på www.tivoli.dk/virksomheden, afhentes i Tivolis Billetcenter, Vesterbrogade 3, 1630 København V og udleveres på generalforsamlingen.

Derudover er følgende offentliggjort på selskabets hjemmeside, www.tivoli.dk/virksomheden: (i) indkaldelsen, (ii) det samlede antal aktier og stemmerettigheder på datoen for indkaldelsen, (iii) de dokumenter, der skal fremlægges på generalforsamlingen herunder revideret årsrapport, (iv) dagsordenen for generalforsamlingen og de fuldstændige forslag og (v) formularer til stemmeafgivelse ved brev og fuldmagt.

Selskabets aktiekapital udgør 57.166.600 kr. fordelt på aktier à 10 kr. eller multipla heraf. Hvert aktiebeløb på 10 kr. giver én stemme. Stemmeret på generalforsamlingen tilkommer aktionærer, der har ladet deres aktier notere i aktiebogen, eller som på anden måde har anmeldt og dokumenteret deres aktiebesiddelse, og som senest fem dage før generalforsamlingen har anmodet om adgangskort og stemmeseddel. For aktier, der er erhvervet ved overdragelse, er stemmeretten dog yderligere betinget af, at aktionæren på det tidspunkt, hvor der indkaldes til generalforsamling, har ladet aktierne notere i aktiebogen, eller har anmeldt og dokumenteret aktieerhvervelsen på anden måde.

Selskabet har udpeget Danske Bank som kontoførende pengeinstitut. Selskabets aktionærer kan herigennem udøve deres finansielle rettigheder.

Aktionærer kan fra fredag den 1. april til og med onsdag den 20. april 2011 anmelde deres deltagelse i generalforsamlingen og rekvirere adgangskort og stemmeseddel hos VP Investor Services A/S på tlf. 43 58 88 66 eller på internettet på www.vp.dk/gf. Adgangskort og stemmesedler vil herefter blive fremsendt. Ved anmeldelse af tilmelding efter kl. 16.00 onsdag den 20. april 2011 og frem til fristens udløb ved midnat, vil dette kun kunne ske skriftligt, og aktionæren vil modtage adgangskort og stemmesedler ved ankomsten til generalforsamlingen.

Aktionærer kan afgive stemme på generalforsamlingen ved fuldmagt. Fuldmagten skal være skriftlig og dateret. Afgives fuldmagt til tredjemand skal denne anmelde sin deltagelse og rekvirere adgangskort på samme måde som aktionærer. Afgives fuldmagt til bestyrelsen, skal denne angå en bestemt generalforsamling med en på forhånd kendt dagsorden.

København, den 31. marts 2011

Tivoli A/S