HALLITUKSEN UUSI ESITYS JAKOKELPOISTEN VAROJEN KÄSITTELYSTÄ

YLEISELEKTRONIIKKA OYJ Pörssitiedote 05.04.2011 klo 11:45

HALLITUKSEN UUSI ESITYS JAKOKELPOISTEN VAROJEN KÄSITTELYSTÄ

Hallitus esitti yhtiökokouskutsussa 7.3.2011 ehdotuksen yhtiökokoukselle, että vuodelta 2010 osinkoa maksettaisiin 0,18 euroa ulkona oleville kanta ja etuoikeutetuille osakkeille.

Lisäksi hallitus ehdotti, että hallitus valtuutettaisiin päättämään harkintansa mukaan osingon jakamisesta yhtiön maksukyvyn sen salliessa. Jaettava lisäosinko voisi olla enintään 0,15 euroa osakkeelta ja yhteensä enintään 379.000 euroa. Valtuutus olisi voimassa seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen alkuun asti.

Hallitus on päättänyt esittää uuden ehdotuksen 5.4.2011 klo 16 kokoontuvalle yhtiökokoukselle, että osinkoa maksettaisiin 0,18 euron sijasta 0,30 euroa ulkona oleville kanta- ja etuoikeutetuille osakkaille. Osinko maksetaan osakkeenomistajalle, joka on osingonmaksun täsmäytyspäivänä 8.4.2011 merkittynä Euroclear Finland Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon. Hallitus ehdottaa, että osinko maksetaan 15.4.2011.

Hallitus ei ehdota valtuutusta hallitukselle lisäosingon maksamisesta päättämiseen.

Yhtiön taloudellisessa asemassa ei tilikauden jälkeen ole tapahtunut olennaisia muutoksia. Yhtiön maksuvalmius on hyvä, eikä ehdotettu voitonjako vaaranna hallituksen näkemyksen mukaan yhtiön maksukykyä.

Espoossa 05.04.2011

YLEISELEKTRONIIKKA OYJ