Orientering om forløb af den ordinære generalforsamling i BioPorto A/S

BioPorto A/S har i dag afholdt ordinær generalforsamling, jf. indkaldelse af 16. marts 2011.

Aktionærerne tog beretningen til efterretning og årsrapporten for 2010 blev godkendt. Der blev truffet beslutning om resultatdisponering i henhold til bestyrelsens forslag og decharge blev meddelt til direktion og bestyrelse.

Alle selskabets bestyrelsesmedlemmer var på valg. Carsten Lønfeldt, Peter Nordkild, Niels Tækker Foged og Marianne Weile blev genvalgt. Bestyrelsen konstituerede sig umiddelbart efter generalforsamlingen med Carsten Lønfeldt som bestyrelsens formand.

Deloitte blev genvalgt som selskabets revisor.

Samtlige forslag under dagsordenens punkt 5 blev vedtaget, idet selskabets vederlagspolitik og bemyndigelsen til udstedelse af warrants under dagsordenens punkt 5a og 5b dog blev ændret i henhold til forslag fra bestyrelsen, således at vederlagspolitikken angiver, at bestyrelsen ikke deltager i selskabets aktieoptionsprogrammer, samt at bemyndigelsen alene kan anvendes til udstedelse af warrants til selskabets direktion og medarbejdere, og således ikke til bestyrelsen. Således blev følgende vedtaget med ovennævnte ændringer:

a.      Godkendelse af selskabets vederlagspolitik.

b.      Bemyndigelse af bestyrelsen til i perioden indtil 7. april 2016 at udstede warrants til tegning af aktier i selskabet med pålydende på op til i alt nominelt kr. 5.000.000 samt at slette den eksisterende bemyndigelse i vedtægternes § 18 og konsekvensrette vedtægternes § 18a og 18b.

c.      Bemyndigelse af bestyrelsen til i en periode på 18 måneder efter den ordinære generalforsamling at lade selskabet tilbagekøbe egne aktier med op til 10 % af den til enhver tid værende aktiekapital.

d.      I selskabets vedtægter indføres en aldersgrænse på 70 år for bestyrelsesmedlemmer.

Gentofte, d. 7. april 2011

BioPorto A/S

For yderligere information kontakt:
         Christina Thomsen, Investor Relations
         Telefon 45 29 00 00, mail investor@bioporto.com