Gällande revisionsberättelse i Mobyson AB (publ)

Mobysons revisionsbolag PricewaterhouseCoopers AB, med huvudansvarig revisor Nicklas Kullberg, rekommenderar att årsstämman fastställer resultaträkningen och balansräkningen för moderbolaget och för koncernen, behandlar förlusten i moderbolaget enligt förslaget i förvaltningsberättelsen och beviljar styrelsens ledamöter och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2010.

Mobysons revisionsbolag lämnar dock en så kallad oren revisionsberättelse på grund av att Mobyson har varit försenade med betalningar av skatter och avgifter vid flera tillfällen. Betalningarna har inte varit försenade av likviditetsskäl, utan på grund av bristande rutiner i samband med organisatoriska förändringar.

- Det är olyckligt att Mobyson inte har fått en ren revisionsberättelse säger bolagets verkställande direktör Jonas Arnström. Sedan jag tillträdde 1 januari 2011 har vi förbättrat rutiner vad avser betalning av skatter och avgifter för att säkerställa att detta inte upprepas, fortsätter Jonas Arnström.

Mobyson publicerar årsredovisningen den 8 april 2011.

Solna den 8 april 2011

Mobyson AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
         Jonas Arnström, Verkställande direktör Tel: +46 701 90 10 28
         Leif Rune Rinnan, Styrelseordförande Tel. +47 900 56 028