Forløb af ordinær generalforsamling den 7. april 2011 i Investeringsforeningen LD Invest

Beretning og årsrapport 2010 for foreningen blev godkendt på den ordinære generalforsamling i går. Samtidig blev de foreslåede udbytter for 2010 vedtaget.

Til foreningens bestyrelse genvalgtes direktør Mads Krage, HR- og kommunikationschef Jette Clausen, direktør Ib Mardahl-Hansen og professor Ole Risager. Direktør Carsten Koch blev valgt som nyt medlem med tiltrædelse den 1. maj 2011.

Bestyrelsen konstituerede sig efterfølgende med Mads Krage som formand og Ole Risager som næstformand.

KPMG Statsautoriseret Revisionspartnerselskab blev genvalgt som foreningens revisor.

Bestyrelsen havde fremsat forslag om ændring af navnet på afdeling Europa Aktieindeks til afdeling Europa Aktier. Den repræsenterede kapital udgjorde en tilstrækkelig stor del af afdelingens kapital til, at forslaget blev vedtaget med endelig virkning. Gennemførelse af beslutningen afventer Finanstilsynets godkendelse.

Herudover havde bestyrelsen fremsat tre forslag vedrørende diverse mindre tilpasninger af vedtægterne. Disse forslag blev vedtaget, men da der ikke var den nødvendige medlemskapital repræsenteret til, at beslutningerne har endelig virkning, skal forslagene fremlægges igen på en ekstraordinær generalforsamling, hvortil der snarest bliver indkaldt.

LDI - generalforsamling 2011-04-08.pdf