KONECRANES TOIMITTAA KYMMENEN RTG-NOSTURIN JATKOTILAUKSEN INDONESIAAN

Konecranes toimittaa kymmenen RTG-nosturin jatkotilauksen Indonesiaan

Konecranes sai helmikuussa 2011 kymmenen kumipyöräkontti(RTG)-nosturin jatkotilauksen Indonesian valtion omistamalta PT. Pelabuhan Indonesia I (Persero), (“Pelindo 1”) -terminaalioperaattorilta. Nosturit toimitetaan Pelindo 1:n omistamaan Belawan International Container Terminal(“BICT”) –terminaaliin. Toimitus on aikataulutettu vuoden 2012 toiselle vuosineljännekselle. Osapuolet ovat sopineet, ettei tilauksen arvoa julkisteta.

BICT sijaitsee Medanin kaupungissa, Malakansalmen länsiosassa. Terminaali sijaitsee erinomaisesti maailman päärahtireittien varrella ja saman salmen vastakkaisella rannalla kuin suuri Singaporen satama. BICT on tällä hetkellä lisäämässä terminaalinsa kapasiteettia ja investoi siksi uusiin laitteisiin.

“Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme toimittaa BICT:lle tämän ekotehokkaiden RTG-nostureiden jatkotilauksen”, sanoo Kaakkois-Aasian satamien kontinkäsittelynostureiden myynnistä vastaava Thomas Gylling. “Nosturit laajentavat BICT:n nykyistä konttipihanosturikantaa ja nostavat terminaalin kontinkäsittelykapasiteettia. BICT:n viime vuonna tilaamia viittä Konecranes-nosturia toimitetaan parhaillaan. Nyt tehty tilaus nostaa Indonesiassa olevien Konecranes RTG-nosturien määrän yli 30 nosturiin.”

Kymmenen kahdeksanpyöräistä RTG-nosturia voivat pinota seitsemän konttia päällekkäin. Nosturin jalkojen väliin mahtuu ajotien lisäksi kuusi konttia rinnakkain. RTG-nostureiden nostokapasiteetti on 40 tonnia. Nyt tilatut RTG-nosturit ovat teknisesti hyvin samanlaisia kuin aiemmin toimitetut. Esimerkiksi vaihdettaessa pinosta toiseen nosturin pyörät pyörivät kääntymisen aikana. Tämä kuormittaa kumipyöriä ja konttikenttää perinteisiä ratkaisuja vähemmän. Siksi kumipyörien ja konttikentän päällysteen käyttöiät pitenevät.

Lisätietoja:
Lehdistö
Thomas Gylling, satamien kontinkäsittelynostureiden myynnistä vastaava
Sähköposti: thomas.gylling@konecranes.com tai puh 020 427 2219

Sijoittajat ja analyytikot:
Miikka Kinnunen, sijoittajasuhdejohtaja
Sähköposti: miikka.kinnunen@konecranes.com tai puhelin 020 427 2050

Tämä lehdistötiedote ja ladattava kuva löytyvät www-sivuiltamme osoitteesta www.konecranes.com.

Konecranes on yksi maailman johtavista nostolaitevalmistajista, ja sen asiakkaita ovat muun muassa koneenrakennus- ja prosessiteollisuus, telakat, satamat ja terminaalit. Yritys toimittaa asiakkailleen toimintaa tehostavia nostoratkaisuja ja huoltopalveluita kaikille nosturimerkeille ja työstökoneille. Vuonna 2010 Konecranes-konsernin liikevaihto oli yhteensä 1 546 miljoonaa euroa. Yrityksellä on 10 000 työntekijää ja yli 578 toimipistettä 46 maassa. Konecranes Oyj:n osake on noteerattu NASDAQ OMX Helsingin Pörssissä (osakkeen tunnus: KCR1V).

Pelindo1_lowres.JPG