M-real suunnittelee Reflexin Premium Paper -liiketoiminnan myymistä

Espoo, Suomi, 2011-04-12 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- M-real Oyj Lehdistötiedote 12.4.2011 klo 11.00

M-real Oyj, joka kuuluu Metsäliitto-konserniin, on allekirjoittanut aiesopimuksen Reflexin tehtaan Premium Paper -liiketoiminnan myynnistä Papierwerke Lenk AG:n sisaryhtiölle. Sopimukseen kuuluisivat koko Premium Paper -liiketoiminta ja siihen liittyvät kiinteistöt sekä noin 100 M-realin työntekijää.

Premium Paper -tuotteita käytetään korkealaatuisissa graafisissa loppukäytöissä, kuten kirjelomakkeissa, esitteissä, kirjoissa, kalentereissa ja kirjekuorissa. M-real jatkaa itsejäljentävien papereiden jalostusta Reflexin tehtaalla.

Jos järjestely toteutuu suunnitellusti, kirjaa M-real 12 miljoonaan euron negatiivisen kertaerän Speciality Papers -liiketoiminta-alueelle. Kassavaikutus olisi noin 1 miljoonaa euroa negatiivinen.  Myynnillä ei ole merkittävää vaikutusta M-realin liiketulokseen. Järjestelyn arvioidaan toteutuvan vuoden 2011 toisen neljänneksen aikana.

”Premium Paper -liiketoiminnan suunniteltu myynti on luonnollinen askel strategiamme toteuttamisessa ja osoitus siitä, että pystymme suunnitellusti luopumaan ydinliiketoimintaamme kuulumattomista toiminnoistamme. Voimme olla tyytyväisiä onnistuneeseen ratkaisuun; Premium Paper -liiketoiminta siirtyy uudelle omistajalle, joka voi keskittyä näiden toimintojen edelleen kehittämiseen”, sanoo M-realin toimitusjohtaja Mikko Helander.

M-real myi paperikone 5:n ja siihen liittyvät kiinteistöt Reflexin tehtaalla Metsä Tissuelle lokakuussa.

Papierwerke LENK AG on saksalainen, Schwarzwaldin alueella toimiva paperin valmistaja, jonka myynti on noin 35 000 tonnia erikoispapereita vuodessa (www.lenk.de).

Lisätietoja:

Talousjohtaja Matti Mörsky, puh. 010 465 4913