Kommuniké från MedCore AB:s årsstämma 2011

Kista, 2011-04-14 10:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Kommuniké från MedCore AB:s årsstämma 2011

MedCore AB (publ) avhöll under onsdagen sin årsstämma. Stämman beslutade i enlighet med styrelsens och verkställande direktörens förslag om att ingen utdelning lämnas för räkenskapsåret 2010.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2010.

Bolagsstämman beslöt att styrelsen skall bestå av fyra ledamöter. Styrelseledamöterna Yngve Andersson, Hans Lindroth och Bo Lengholt omvaldes och nyval skedde av Håkan Åström.

Stämman beslutade att styrelsearvode utgår med sammanlagt 350 000 kronor för tiden intill nästa årsstämma, varav 125 000 kronor utgör ersättning till styrelseordföranden samt 75 000 kronor vardera utgör ersättning till övriga styrelseledamöter. Beslut fattades även om att revisorsarvode utgår enligt godkänd räkning.

Stämman beslutade om ny bolagsordning där kallelse till bolagsstämma skall ske genom annonsering i Post- och Inrikes Tidningar och genom att kallelsen hålls tillgänglig på bolagets webbplats. Att kallelse har skett ska annonseras i Svenska Dagbladet.

Stämman beslöt om riktlinjer för utseende av valberedning. Valberedningen skall bestå av tre till fem ledamöter varav en skall vara oberoende till förhållande bolaget som dess större aktieägare. Valberedningens sammansättning skall offentliggöras senast sex månader före årsstämman 2012.

Stämman beslöt om ett emissionsbemyndigande till styrelsen fram till nästa årsstämma. Styrelsens bemyndigande skall vara begränsat till emissionsbeslut som innebär att aktiekapitalet ökar med maximalt 5 400 000 kr totalt, vilket motsvarar en utspädning av kapitalet uppgående till ca 10% , vilket motsvarar en utspädning av rösterna uppgående till ca 10%.

Kista den 14 april 2011

MedCore AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sverker Olofsson, VD MedCore AB (publ)

Tel. 08 – 631 08 30
sverker.olofsson@medcore.se (sverker.olofsson@medcore.se)