Delårsrapport 1. januar - 31. marts 2011 for DK Trends Invest A/S

Bestyrelsen har d.d. behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. januar – 31. marts 2011, hvorfra følgende kan fremhæves:

• Periodens nettoresultat blev tDKK 510 (DKK 0,75 pr. aktie) mod tDKK 378 (DKK 0,47 pr. aktie) i 1. kvartal 2010.

• Stigningen i indre værdi af selskabets aktier udgør et afkast på 0,9% (0,6% i 1. kvartal 2010). OMXC20 er i kvartalet steget 2,1% (13,8% i 1. kvartal 2010). Afkastet afspejler en forholdsvis defensiv porteføljestrategi, herunder at den investerede andel af egenkapitalen igennem kvartalet har udgjort ca. 80%.

• Egenkapitalen udgjorde d. 31. marts 2011 DKK 56,6m mod DKK 62,9m ultimo 1. kvartal 2010 (indre værdi DKK 83,43 mod DKK 78,85 ultimo 1. kvartal 2010).

• Selskabet har i kvartalet erhvervet 1.232 stk. egne aktier, der er nedskrevet til nul via egenkapitalen. Beholdningen af egne aktier udgjorde d. 31. marts 2011 119.580 stk., svarende til 14,99% af aktiekapitalen.

• Bestyrelsen sonderer i samarbejde med SmallCap Danmark A/S mulighederne for at tilføre selskabet ny aktivitet. Der er fortsat dialog med flere interessenter.

• Selskabet forventer fortsat et positivt resultat i 2011. Forventningen er afgivet under forudsætning af uændret aktivitet. Såfremt selskabet tilføres ny aktivitet, vil bestyrelsen fremkomme med nye resultatforventninger.

Delårsrapporten fremsendes vedlagt. Denne meddelelse indeholder i alt 5 sider inklusive denne side. Eventuelle spørgsmål til meddelelsen kan rettes til selskabets direktør Steffen Schouw på telefon 33 30 66 17.

DKTI Delarsrapport 1Q 2011.pdf