Cramo Oyj:n merkintäetuoikeusannin lopullinen tulos

Vantaa, Suomi, 2011-04-21 08:30 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Cramo Oyj    Pörssitiedote 21.4.2011 klo 9.30

Ei julkistettavaksi tai levitettäväksi Yhdysvaltoihin, Australiaan, Japaniin, Kanadaan, Hongkongiin tai Singaporeen.

Cramo Oyj:n merkintäetuoikeusannin lopullinen tulos

Cramon (”Cramo” tai ”Yhtiö”) merkintäetuoikeusannin (”Osakeanti”) lopullisen tuloksen mukaan merkintäoikeuksia käyttäen merkittiin 9 227 856 osaketta eli 97,2 prosenttia kaikista tarjotuista osakkeista. Jäljelle jääneet 262 021 osaketta merkittiin ilman merkintäoikeuksia.

Osakeannissa tarjotut osakkeet merkittiin 175,6 prosenttisesti. Ylimerkinnästä johtuva allokaatio ilman merkintäoikeuksia merkittyjen uusien osakkeiden osalta tehtiin sijoittajien tarjottujen osakkeiden merkintään käyttämien merkintäoikeuksien suhteessa annin ehtojen mukaisesti. Yhtiön hallitus on tänään hyväksynyt kaikki Osakeannin ehtojen mukaiset merkintäoikeuksilla tapahtuneet merkinnät sekä ilman merkintäoikeuksia tapahtuneet merkinnät yllä mainittujen allokaatioperiaatteiden mukaisesti. Yhtiö lähettää arviolta 26.4.2011 niille sijoittajille, jotka ovat merkinneet tarjottavia osakkeita ilman merkintäoikeuksia, kirjeen, jossa vahvistetaan sijoittajalle mahdollisesti jaettavien tarjottujen osakkeiden lukumäärä. Yhtiö palauttaa sijoittajille arviolta 26.4.2011 merkintähinnan siltä osin kuin sijoittaja ei ole saanut allokaatiossa ilman merkintäoikeuksiaan merkitsemiään tarjottuja osakkeita.

Koska tarjottavat osakkeet merkittiin Osakeannissa täysimääräisesti, merkintätakauksia ei käytetty.

Uusia osakkeita vastaavilla väliaikaisilla osakkeilla käydään kauppaa NASDAQ OMX Helsingissä 26.4.2011 saakka. Kaikki Osakeannissa hyväksyttyjen merkintöjen perusteella annettavat osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin arviolta 26.4.2011, minkä jälkeen väliaikaiset osakkeet yhdistetään Cramon nykyisiin osakkeisiin ja ilman merkintäoikeuksia tehdyt merkinnät kirjataan merkitsijöiden arvo-osuustileille. Kaupankäynti uusilla osakkeilla yhdessä nykyisten osakkeiden kanssa alkaa arviolta 27.4.2011.

Osakeannin seurauksena Cramon osakkeiden määrä nousee 9 489 877 osakkeella 41 439 086 osakkeeseen. Osakeannin nettotulo on noin 97,2 miljoonaa euroa.

Koska osakeanti toteutui suunnitellusti, Yhtiön optio-oikeuksiin 2006B, 2006C, 2009 ja 2010 tehtävät, 24.3.2011 julkistetut muutokset tulevat voimaan sellaisinaan tarjottavien osakkeiden kaupparekisteriin merkitsemisestä lukien, minkä odotetaan tapahtuvan arviolta 26.4.2011.

Osakeannin pääjärjestäjinä toimivat Pohjola Corporate Finance ja Handelsbanken Capital Markets.

CRAMO OYJ

Vesa Koivula

Vesa Koivula, toimitusjohtaja, puh. +358 40 510 5710
Martti Ala-Härkönen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. +358 40 737 6633

NASDAQ OMX Helsinki Oy
www.cramo.com

Cramo Oyj on palveluyritys, joka tarjoaa kone- ja laitevuokrauspalveluja sekä vuokraa ja myy siirtokelpoisia tiloja. Kone- ja laitevuokraus koostuu rakennuskoneiden ja -laitteiden vuokrauksesta ja vuokraukseen liittyvistä palveluista. Cramo on alansa johtavia palveluntarjoajia Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Cramolla on toimintaa 15 maassa 400 toimipisteessä ja henkilöstöä noin 2 400. Vuoden 2010 liikevaihto oli 500 miljoonaa euroa. Cramon osake on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.cramo.com.

HUOMAUTUS:

Tämä tiedote ei ole tarjous Yhtiön osakkeiden merkitsemiseksi. Finanssivalvonta on hyväksynyt Osakeantiin ja uusien osakkeiden listaamiseen NASDAQ OMX Helsinki Oy:hyn liittyvän esitteen, johon tässä tiedotteessa viitataan.

Tämän tiedotteen levittäminen tietyissä maissa voi olla rajoitettu lainsäädännöllä, ja henkilöiden, jotka saavat tämän tiedotteen tai osan siitä haltuunsa, tulisi selvittää mahdolliset rajoitukset ja noudattaa niitä. Tässä tiedotteessa olevat tiedot eivät muodosta tarjousta myydä tai ostaa tiedotteessa tarkoitettuja arvopapereita.

Mikään valvova viranomainen ei ole hyväksynyt tätä tiedotetta. Tämä tiedote ei ole esite, eikä sijoittajien tule merkitä tai ostaa tässä tarkoitettuja arvopapereita.

Pohjola Corporate Finance ja Handelsbanken Capital Markets toimivat Osakeannissa ainoastaan Yhtiön eivätkä kenenkään muun lukuun, eivätkä pidä ketään muuta tahoa asiakkaanaan Osakeannin yhteydessä eivätkä ole vastuussa asiakassuhteen nojalla kenellekään muulle kuin Yhtiölle, eivätkä ne anna Osakeantiin tai mihinkään tässä asiakirjassa viitattuun järjestelyyn liittyviä neuvoja.

Pohjola Corporate Finance ja Handelsbanken Capital Markets eivät kumpikaan hyväksy minkäänlaista vastuuta tai anna minkäänlaista suoraa tai epäsuoraa takuuta tämän tiedotteen sisällöstä, mukaan lukien sen täsmällisyydestä tai täydellisyydestä tai minkään sen sisältämän tiedon oikeellisuudesta taikka mistään niiden esittämästä tai niiden puolesta esitetystä lausumasta Yhtiön, uusien osakkeiden ja Osakeannin osalta, eikä mikään tässä tiedotteessa ole eikä muodosta lupausta tai vakuutusta nykyisestä tai tulevasta.

Pohjola Corporate Finance ja Handelsbanken Capital Markets eivät sovellettavan lain sallimissa rajoissa ota mitään vastuuta, joka niillä muutoin olisi tällaisen tiedotteen osalta, tämän tiedotteen täsmällisyydestä tai täydellisyydestä taikka oikeellisuudesta.

Yhdysvallat

Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarjous arvopapereiden myymiseksi Yhdysvalloissa eikä tiedotteessa tarkoitettuja arvopapereita saa tarjota tai myydä Yhdysvalloissa ellei niitä ole rekisteröity Yhdysvaltain vuoden 1933 arvopaperilain (United States Securities Act of 1933, muutoksineen) ja sen nojalla annettujen säännösten tai määräysten mukaisesti tai ellei rekisteröintivelvollisuudesta ole poikkeusta. Arvopapereita ei myydä julkisesti Yhdysvalloissa. Tämän tiedotteen sisältämä tieto ei ole tarkoitettu julkistettavaksi tai levitettäväksi suoraan tai välillisesti, kokonaan tai osittain, Australiassa, Hongkongissa, Japanissa, Kanadassa, Yhdysvalloissa tai Singaporessa.

Euroopan talousalue

Yhtiö ei tarjonnut Osakeannissa osakkeita tai merkintäoikeuksia yleisölle missään muussa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa kuin Suomessa. Missään muussa Euroopan talousalueen jäsenvaltiossa kuin Suomessa ei ole tähän päivämäärään mennessä ryhdytty toimiin, jotka vaatisivat esitteen julkistamista uusien osakkeiden tai merkintäoikeuksien tarjoamiseksi. Uusia osakkeita ja merkintäoikeuksia tarjottiin jäsenvaltioissa ainoastaan Direktiivin 2003/71/EC tarkoittamissa tilanteissa, jotka eivät vaadi esitteen julkistamista.

Iso-Britannia

Tässä esitetyt tiedot on suunnattu ainoastaan (i) henkilöille, jotka ovat Iso-Britannian ulkopuolella tai (ii) Iso-Britannian vuoden 2000 rahoituspalvelu- ja markkinalain (Financial Services and Markets Act) vuoden 2005 määräyksen (Order 2005) ("Määräys") 19 (5) artiklan (Financial Promotion) mukaisille sijoitusalan ammattilaisille tai (iii) Määräyksen 49 (2) artiklan mukaisille yhtiöille, joilla on korkea varallisuusasema (high net worth entity), taikka muille henkilöille, joille asiakirja voidaan laillisesti tiedottaa (kaikki tällaiset henkilöt jäljempänä "asiaankuuluvat tahot"). Kaikki tähän tiedotteeseen liittyvä investointitoiminta on tarkoitettu ainoastaan asiankuuluvien tahojen saataville. Kenenkään, joka ei ole asiaankuuluva taho, ei tule toimia tämän asiakirjan perusteella tai luottaa sen sisältöön.