Osmo Suovaniemi valittu Biohit Oyj:n hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi

Biohit Oyj:n varsinaisessa yhtiökokouksessa 13.4.2011 nimitetyn uuden hallituksen puheenjohtajaksi on hallituksen ensimmäisessä kokouksessa 21.4.2011 valittu Biohitin perustaja ja edellinen toimitusjohtaja, LKT, professori Osmo Suovaniemi.

Muita hallituksen jäseniä ovat 13.4.2011 alkaen DI, Telko Oy:n toimitusjohtaja Kalle Kettunen, Helsingin Yliopiston professori Mikko Salaspuro, VTM, kauppaneuvos ja kansanedustaja Eero Lehti, TBWA\Helsinki Oy:n toimitusjohtaja Petteri Kilpinen, DI Seppo Luode ja DI, Talvivaara Kaivososakeyhtiö Oyj:n talous- ja rahoitusjohtaja Saila Miettinen-Lähde.

Tarkempaa tietoa hallituksen jäsenistä löytyy Biohitin internet-sivuilta www.biohit.com/fi/sijoittajat.

Lisätietoja:

Jussi Heiniö, toimitusjohtaja
Puh: 09–773 861
Sähköposti: jussi.heinio@biohit.com

Jakelu:

NASDAQ OMSX Helsinki Oyj
Kansallinen tiedotevarasto (www.oam.fi)

Tietoa Biohitistä:

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys, jonka tavoitteena on parantaa ihmisten terveyttä ja elämisen laatua. Biohit soveltaa määrätietoista ja pitkäjänteistä innovaatio- ja patentointistrategiaa.

Biohit tuottaa yhdessä tiedeyhteisöjen kanssa tutkimustuloksiin ja innovaatioihin perustuvaa uutta teknologiaa, tuotteita ja palveluja, joilla voidaan kehittää turvallisia ja kustannustehokkaita nesteannosteluratkaisuja laboratoriotyöskentelyyn sekä diagnostisia testejä ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn.

Biohitillä on kaksi liiketoimintasegmenttiä, nesteannostelu ja diagnostiikka. Nesteannostelutuotteet käsittävät elektroniset ja mekaaniset pipetit, kertakäyttöiset pipetinkärjet ja pipettien huolto- ja kalibrointipalvelut tutkimuslaitosten, terveydenhuollon ja teollisuuslaboratorioiden käyttöön.

Diagnostiikkaan kuuluvat ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn liittyvät tuotteet ja analyysijärjestelmät, kuten GastroPanel-tutkimukset mahalaukun sairauksien ja niihin liittyvien riskien diagnosoimiseksi verinäytteestä, pikatestit laktoosi-intoleranssin ja helikobakteeri-infektion määrittämiseksi gastroskopioiden yhteydessä sekä ColonView-tutkimus paksusuolisyövän riskin ilmaisevan suolistoverenvuodon varhaiseen toteamiseen. Acetium-innovaatio vähentää syöpää aiheuttavaa asetaldehydiä hapottomassa mahassa.

Biohit-konsernin palveluksessa on noin 420 henkilöä. Pääkonttori on Helsingissä ja tytäryhtiöt sijaitsevat Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Venäjällä, Intiassa, Kiinassa, Japanissa ja Yhdysvalloissa. Yhtiöllä on myös edustusto Singaporessa. Lisäksi Biohitin tuotteita myy noin 200 jakelijaa 70 maassa.

Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto –ryhmässä.

Lisätietoja osoitteesta www.biohit.com