REVENIO GROUP OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.-31.3.2011

Voimakasta liikevaihdon ja liikevoiton kasvua ensimmäisellä neljänneksellä

Helsinki, 2011-04-27 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Revenio Group Oyj                             Pörssitiedote 27.4.2011 klo 9.00

REVENIO GROUP OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.–31.3.2011

Voimakasta liikevaihdon ja liikevoiton kasvua ensimmäisellä neljänneksellä

- Liikevaihto 8,8 (6,6) milj. euroa, kasvua 33,0 %

- Liiketulos 1,0 (-0,3) milj. euroa eli 11,7 (-4,4)% liikevaihdosta

- Tulos ennen veroja 0, 9 (-0,3) milj. euroa

- Laimentamaton ja laimennettu osakekohtainen tulos 0,009 (-0,003) euroa

- Liiketoiminnan rahavirta 2,3 (0,5) milj. euroa

- Terveydenhoito-segmentin kehitys jatkui erittäin vahvana

- Midas Touch Oy kääntyi voitolliseksi

- Yhtiökokous 31.3.2011 päätti maksaa osinkoa 0,02 (0,01) euroa/osake

- Vuoden 2011 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuodesta 2010. Liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen ja paranevan merkittävästi vuodesta 2010

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara:

”Vuoden alku oli Revenio-konsernille kokonaisuutena hyvin myönteinen ja saavutimme selkeästi voitollisen liiketuloksen. Suurimpia ilonaiheitamme olivat Icare Finlandin erittäin vahvana jatkunut liiketoiminnan kehitys sekä Midas Touchin kääntyminen pitkän vaikean jakson jälkeen voitolliseksi. Midas Touchin historia nykyisessä koossaan ja toimintamallissaan on vielä lyhyt, mutta odotamme yhtiön seuraavaksi vakiinnuttavan asemansa valitsemissaan toiminnoissa ja asiakkuuksissa sekä lisäävän kiinteähintaiseen kuukausilaskutukseen perustuvaa liiketoimintaansa. Yhtiössä tähän asti tehdyt uudistukset luovat uskoa siihen, että yhtiöllä on edellytykset pitkäjänteisesti kannattavaan toimintaan.

Projektitoiminnassa vuoden alku oli niin ikään myönteinen. Done Logisticsin projektit Norjassa etenevät tulevien neljännesten aikana asennus- ja toimitusvaiheeseen, mistä merkittävimmän osan liikevaihto- ja tulosvaikutuksesta odotetaan muodostuvan. Boomeranger Boatsin tuotantotehokkuus nousi, mikä paransi huomattavasti yhtiön liiketulosta. Done Software eteni suunnitellusti kannattavuustasonsa säilyttäen, kuten myös Done Information. Finnish Led-Signsille ensimmäinen neljännes sen sijaan ei ollut menestyksekäs; tilauksia ja asennuksia vähensivät mm. ankarat talviolosuhteet.

Liiketoiminnan kehitys näkyi myös taloudellisissa tunnusluvuissa: konserni kääntyi nettovelattomaksi ja rahoitusasema ja omavaraisuus paranivat entisestään.”

MARKKINATILANNE

Markkinatilanne konsernin eri segmenteissä oli katsauskaudella hieman edellisen vuoden loppua parempi.

Palvelut-segmentissä contact center- palveluiden tarjonnan keskittäminen on mahdollistanut kapasiteetin tehokkaamman käytön ja markkinoilla nähdään olevan riittävästi kysyntää, jotta yhtiön kapasiteetti voidaan hyödyntää tehokkaasti. Inbound-palveluiden markkinassa nähdään maltillisia kasvumahdollisuuksia.

Palvelut-segmentissä käännöspalveluiden kysyntänäkymä on hieman parantunut edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Kysyntämuutoksen taustalla ovat asiakastoimialojen kasvukehitys sekä yksittäiset isommat asiakasprojektit.

Terveydenhoito-segmentissä markkinatilanne on myönteinen. Segmentillä on useita kasvuvaiheessa olevia vientimarkkinoita ja tuotteiden kilpailukyky on vahva.

Turva-segmentissä on saatu runsaasti tarjouspyyntöjä sekä perinteisillä että uusilla markkina-alueilla. Kiinnostusta lisäävät yhtiön veneiden vaativat kansainväliset referenssit ja näiden saama näkyvyys.

Teknologia-segmentissä markkinatilanteen odotetaan parantuvan vuoden edetessä. Komponenttien saatavuutta Japanin tapahtumat huomioiden on pyritty varmistamaan ennakoivin komponenttihankinnoin.

Järjestelmät-segmentissä markkinatilanteen muutokset ovat tässä suhdannevaiheessa hitaita, mutta aktivoitumista tarjouspyyntöjen muodossa on nähtävissä myös yhtiöiden perinteisessä asiakaskunnassa, joissa yhtiöiden markkina-asema on ollut vahvin.

Projektitoimintaa harjoittavissa segmenteissä nyt nähdyn talouskehityksen jatkuminen vuonna 2012 edellyttää merkittävien lisätilausten saamista vuoden 2011 aikana.

LIIKEVAIHTO, KANNATTAVUUS JA TULOS

Revenio Group -konsernin liikevaihto 1.1.–31.3.2011 oli 8,8 (6,6) miljoonaa euroa. Liikevaihdon muutos oli 33,0 prosenttia.

Liiketulos ennen poistoja (ebitda) oli 1,2 (-0,0) miljoonaa euroa eli 14,0 (-0,4) prosenttia liikevaihdosta. Liiketulos oli 1,0 (-0,3) miljoonaa euroa eli 11,7 (-4,2) prosenttia liikevaihdosta. Tulos ennen veroja oli 0,9 (-0,3) miljoonaa euroa eli 10,7 (-4,9) prosenttia liikevaihdosta. Katsauskauden tulos oli 0,7 (-0,2) miljoonaa euroa eli 7,9 (-3,6) prosenttia liikevaihdosta. Laimentamaton ja laimennettu tulos per osake oli 0,009 (-0,003) euroa. Oma pääoma/osake oli 0,20 euroa (0,20 euroa).

Konsernin liikevaihdon ja kannattavuuden paranemiseen viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna vaikutti merkittävimmin Terveydenhoito-segmentin liiketoiminnan kasvu ja Midas Touchin kääntyminen voitolliseksi. Tämän ohella myös Järjestelmät- ja Turva-segmentit paransivat selvästi liikevaihtoaan ja tulostaan. Teknologia-segmentissä liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna mutta liiketulos jäi negatiiviseksi.

TASE, RAHOITUS JA INVESTOINNIT

Konsernin taseen loppusumma 31.3.2011 oli 25,5 (27,0) miljoonaa euroa. Konsernin oma pääoma oli 15,2 (15,5) miljoonaa euroa. Konsernin korollinen nettovelka oli katsauskauden lopussa -1,5 (0,7) miljoonaa euroa ja nettovelkaantumisaste -9,7 (4,6) prosenttia. Konsernin omavaraisuusaste oli 64,1 (59,0) prosenttia. Konsernin likvidit varat katsauskauden päättyessä olivat 3,9 (2,9) miljoonaa euroa.

Konsernin rahoitustilanne kehittyi katsauskaudella suotuisasti. Likvidien varojensa lisäksi konsernilla on 2,0 miljoonan euron suuruinen limiitti, joka katsauskauden päättyessä oli kokonaan nostamatta.

Liiketoiminnan rahavirta oli 2,3 (0,5) miljoonaa euroa.

Konsernin investoinnit aineellisiin ja aineettomiin käyttöomaisuushyödykkeisiin olivat 0,2 (0,1) miljoonaa euroa.

LIIKETOIMINTA SEGMENTEITTÄIN

Revenio Group Oyj:n liiketoiminta on jaettu viiteen segmenttiin: Palvelut (Done Information Oy ja Midas Touch), Järjestelmät (Done Logistics Oy ja Done Software Solutions Oy), Terveydenhoito (Icare Finland Oy), Turva (Boomeranger Boats Oy) ja Teknologia (Finnish Led-Signs Oy). Segmenttirakenne vastaa konsernin organisaatiorakennetta ja sisäistä tulosraportointia.

Palvelut

Palvelut-segmentin yrityksistä Done Information Oy on yksi Suomen suurimpia käännös- ja sisällöntuotantopalveluyrityksiä. Midas Touch on suomalainen ulkoistettuja puhelinpalveluja tuottava yritys, joka palvelee lukuisia yrityksiä ja julkista sektoria.

Palvelut-segmentin liikevaihto 1-3/2011 oli 2,2 (2,8) miljoonaa euroa, ja se pieneni 21,2 prosenttia. Segmentin kate oli 0,1 (-0,4) miljoonaa euroa.

Done information Oy:n liikevaihto ja liiketulos kasvoivat edellisvuoteen verrattuna. Tähän vaikutti merkittävimmin käännöspalveluiden kysynnän kasvu.

Midas Touchin liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Liiketulos parani merkittävästi kääntyen voitolliseksi. Tuloskehityksen taustalla ovat syksyllä 2010 toteutetut sopeutus- ja uudelleenjärjestelytoimenpiteet ja hieman parantunut markkinatilanne. Yhtiö on tämän myötä myös pystynyt pienentämään tuotto-odotukseltaan suuririskisempien telemarkkinointikampanjoiden osuutta liiketoiminnassaan.

Järjestelmät

Järjestelmät-segmentin muodostavat Done Logistics Oy, joka toimittaa yritysten sisälogistiikkaan liittyviä materiaalinkäsittelyjärjestelmiä sekä Done Software Solutions Oy, joka toimittaa sisälogistiikan ja varastonhallinnan tietojärjestelmiä ja näihin liittyviä palveluja. Done Software Solutions Oy on toiminut itsenäisenä yrityksenä 1.5.2010 alkaen Done Logistics Oy:n osittaisjakautumisen myötä. Tämän osavuosikatsauksen vertailutiedot esitetään aivan kuin järjestely olisi ollut voimassa koko vertailutietojen kuvaaman ajan.

Järjestelmät-segmentin liikevaihto tammi-maaliskuussa 2011 oli 2,6 (1,2) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 115,1 prosenttia. Segmentin kate oli 0,1 (-0,1) miljoonaa euroa.

Done Logistics Oy paransi liikevaihtoaan ja kannattavuuttaan edellisvuoteen verrattuna. Kehitykseen vaikuttivat merkittävimmin vuonna 2010 saadut Norjan tilaukset. Yhtiö sai katsauskaudella myös pienehköjä muita tilauksia vuodelle 2011.

Done Software Solutions Oy kykeni myös kasvattamaan sekä liikevaihtoaan että liiketulostaan katsauskaudella. Korkean kustannustehokkuuden ansiosta toiminta itsenäisenä yhtiönä on ollut selkeästi kannattavaa myös vaativassa markkinatilanteessa.

Terveydenhoito

Terveydenhoito-segmentin muodostaa silmänpainemittareiden kehittämiseen, valmistamiseen ja myyntiin erikoistunut Icare Finland Oy.

Terveydenhoito-segmentin liikevaihto 1-3/2011 oli 2,3 (1,7) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 34,9 prosenttia. Segmentin kate oli 1,0 (0,6) miljoonaa euroa eli 44,1 (33,4) prosenttia liikevaihdosta.

Silmänpainemittareiden kysyntä kasvoi edellisvuoden vastaavan ajankohtaan verrattuna merkittävästi. Kysyntä oli vahvaa kaikilla merkittävillä vientimarkkinoilla.

Turva

Turva-segmentin muodostava Boomeranger Boats Oy suunnittelee, valmistaa ja myy erikoisvalmisteisia RIB-veneitä (Rigid Inflatable Boats) pääasiassa eri maiden meripelastusyksiköille, viranomaisille sekä puolustusvoimille.

Turva-segmentin liikevaihto 1-3/2011 oli 1,4 (0,7) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 89,6 prosenttia. Segmentin kate oli 0,2 (0,0) miljoonaa euroa.

Ensimmäisellä vuosineljänneksellä valmistettiin useita lyhyehkön toimitusajan venetilauksia hyvällä tuotantotehokkuudella. Tämä näkyi selvästi parantuneena kannattavuutena. Asiakaspohjaa on pyritty edelleen systemaattisesti laajentamaan uusille vientimarkkinoille tasaisemman kysynnän turvaamiseksi. Yhtiön merkittävä uusi tilaus katsauskaudella oli Volvo Ocean Race -kilpailun tukitehtäviin toimitettavat veneet.

Teknologia

Teknologia-segmentin muodostava Finnish Led-Signs Oy on Pohjoismaiden suurin LED-hinnannäyttölaitteiden toimittaja sekä Suomen johtava LED-näyttölaitteiden ja pysäköinnin informaatiojärjestelmien valmistaja.

Teknologia-segmentin liikevaihto oli katsauskaudella 0,43 (0,25) miljoonaa euroa. Liikevaihto kasvoi 70,8 prosenttia. Segmentin kate oli -0,06 (-0,11) miljoonaa euroa.

Segmentin liikevaihto kasvoi edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan nähden mutta kokonaistaso oli alhainen. Katsauskauden merkittävin asiakastoimitus oli pysäköinninohjausjärjestelmän laajennus Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Katsauskaudella solmittiin myös uusi kolmivuotinen toimitussopimus LED-hintanäytöistä Neste Oil:in kanssa.

Liikevaihto ja segmenttien kate 1-3/2011 ja 1-3/2010 ilman kertaluonteisia eriä:

Liikevaihto       Segmentin kate
  1-3/2011   1-3/2010   1-3/2011   1-3/2010
  MEUR osuus MEUR osuus MEUR % MEUR %
Palvelut yhteensä 2,2 25 2,8 42 0,10 4 -0,38 -14
-Done Information 1 11 0,8 13 0,06 6 0,02 2
-Midas Touch 1,2 14 1,9 29 0,03 3 -0,4 -21

Järjestelmät yhteensä 2,6 29 1,2 18 0,10 4 -0,09 -8
-Done Logistics 2,2 25 0,9 14 0,04 2 -0,12 -12
-Done Software Solutions 0,3 4 0,2 4 0,06 19 0,03 11

Terveydenhoito 2,3 26 1,7 25 1,0 44 0,56 33

Turva 1,4 16 0,7 11 0,19 14 0,02 3

Teknologia 0,4 5 0,3 4 -0,06 -13 -0,11 -42

Yhteensä 8,8 100 6,6     100 1,34 15 0,01 0

Emoyhtiön kulut         -0,31   -0,28

Liiketulos         1,03 12 -0,27 -4

Konsernin liikevaihto, segmentin kate ja liiketulos ilman kertaluonteisia eriä vuosineljänneksittäin olivat:

MEUR  Q1/11 Q4/10 Q3/10  Q2/10 Q1/10

Liikevoitto  1,03 1,16 0,3 -0,35 -0,27

Liikevoitto-%  11,7 11,8 4,6 -5,5 -4,2

HENKILÖSTÖ

Konsernin palveluksessa oli katsauskaudella keskimäärin 276 (471) henkilöä. Katsauskauden lopun henkilöstömäärä oli 273 (468). Henkilömäärän muutokseen vaikuttivat merkittävimmin sopeuttamistoimet Midas Touch Oy:ssä vuoden 2010 syksyllä.

Henkilöstön määrä segmenteittäin keskimäärin katsauskauden aikana:

31.3.2011     31.3.2010       Muutos

Palvelut                                            168               379          -211

Järjestelmät                                       58                 47             11

Terveydenhoito                                  12                 11              1

Turva                                                  23                19               4

Teknologia                                         12                 11               1

Emoyhtiö                                             4                   4               0

Yhteensä                                         276                471          -195

Katsauskaudella maksetut palkat ja palkkiot yhteensä olivat 2,5 miljoonaa euroa (3,0 miljoonaa euroa).

OSAKKEET, OSAKEPÄÄOMA JA JOHDON OMISTUS

Revenio Group Oyj:n kokonaan maksettu ja kaupparekisteriin merkitty osakepääoma 31.3.2011 oli 5.314.918,72 euroa ja osakkeiden lukumäärä 76.839.730 kappaletta. Yhtiöllä on yksi osakelaji. Kaikilla osakkeilla on samanlainen äänioikeus sekä oikeus osinkoon ja yhtiön varoihin.

Hallituksen jäsenten ja toimitusjohtajan omistusosuus osakkeista 31.3.2011 oli 1,4 prosenttia eli 1.076.210 osaketta ja optio-oikeuksista 18,6 prosenttia eli 684.365 optio-oikeutta.

MUUTOKSET OSAKKEENOMISTUKSESSA

Katsauskaudella ei ollut liputuskynnyksen ylittäviä muutoksia osakkeenomistuksessa.

VOIMASSAOLEVAT OPTIO-OHJELMAT

Revenio Group Oyj:n hallitus päätti 23.11.2007 varsinaisen yhtiökokouksen 3.4.2007 myöntämien osakeantivaltuuksien nojalla optiojärjestelmästä, johon kuuluu enintään 3.684.365 optio-oikeutta. Jokainen optio-oikeus oikeuttaa yhteen Revenio Group Oyj:n osakkeeseen. Liikkeeseen laskettujen optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden osuus on katsauskauden lopun 31.3.2011 osakemäärällä enintään 2,5 prosenttia yhtiön osakkeista ja äänistä, kun optio-oikeuksilla merkityt uudet osakkeet on rekisteröity. Optio-oikeuksilla merkittävät uudet osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintävuodesta lähtien.

Optio-oikeudet on jaettu kolmeen sarjaan A (1.684.365 kappaletta), B (1.000.000 kappaletta) ja C (1.000.000 kappaletta). Osakkeiden merkintäaika on optio-oikeudella A 1.5.2009–1.5.2013, optio-oikeudella B 1.11.2010–1.11.2014 sekä optio-oikeudella C 1.5.2012–1.5.2016. Osakkeen merkintähinta on osakkeen painotettu keskikurssi 1.-30.11.2007 (0,64 euroa, optio-oikeus A), 1.-30.4.2009 (0,29 euroa, optio-oikeus B) ja 1.-30.11.2010 (0,28 euroa, optio-oikeus C).

Katsauskaudella jaettiin henkilöstölle 75.000 optiota sarjasta 2007B. Katsauskauden päättyessä yhtiön avainhenkilöillä oli yhteensä 1.159.365 2007A-sarjan optiota ja 835.000 2007B-sarjan optiota.

Yhtiö päätti 23.3.2011 hakea 2007B-sarjan optioita kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsingin pörssilistalle. Optio-oikeudet, yhteensä 1.000.000 kappaletta ovat olleet kaupankäynnin kohteena 30.3.2011 alkaen. Optio-oikeuksilla ei käyty kauppaa katsauskauden aikana.

KAUPANKÄYNTI NASDAQ OMX HELSINGISSÄ

Revenio Group Oyj:n osakkeita vaihdettiin NASDAQ OMX Helsingissä 1.1.–31.3.2011 yhteensä 4,8 (2,2) miljoonalla eurolla, mikä vastaa 13,8 (6,2) miljoonaa osaketta ja 17,9 (8,1) prosenttia osakkeiden kokonaisosakemäärästä. Ylin kaupantekokurssi oli 0,44 (0,38) euroa ja alin 0,30 (0,33) euroa. Katsauskauden lopun päätöskurssi oli 0,43 (0,37) euroa ja katsauskauden keskikurssi 0,35(0,36) euroa. Revenio Group Oyj:n markkina-arvo 31.3.2011 oli 33,0 (28,4) miljoonaa euroa.

VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS JA HALLITUKSEN VOIMASSA OLEVAT VALTUUDET

Varsinainen yhtiökokous 31.3.2011 vahvisti yhtiön tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 1.1.–31.12.2010.

Yhtiökokous valitsi hallituksen jäseniksi Timo Männyn, Pekka Tammelan, Rolf Fryckmanin, Julia Ormion sekä Matti Hyytiäisen. Yhtiökokous päätti, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 60.000 euroa vuodessa ja hallituksen muille jäsenille 36.000 euroa vuodessa kuitenkin niin, että hallituksen jäsenille, jotka omistavat vähintään viisi prosenttia Revenio Group Oyj:n osakekannasta joko itse tai vähintään 50-prosenttisesti omistamansa yhtiön kautta, ei makseta palkkioita. Hallituksen jäsenten palkkiosta maksetaan 40 prosenttia yhtiön omina osakkeina ja 60 prosenttia rahana.

Yhtiökokous päätti, että yhtiön tilintarkastajana valitaan jatkamaan KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha Tuomala. Tilintarkastajille päätettiin maksaa palkkio hyväksytyn laskun mukaan.

Yhtiökokous päätti hyväksyä hallituksen ehdotuksen voiton käsittelystä, jonka mukaan tilikauden voitto 243.391,03 euroa lisätään edellisten tilikausien voittovaroihin ja osinkoa jaetaan 0,02 euroa osakkeelta eli yhteensä 1.536.794,60 euroa.

Yhtiökokous peruutti aiemman 7.683.973 oman osakkeen hankkimista koskevan valtuutuksen ja valtuutti hallituksen päättämään enintään 7.683.973 oman osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla, jolloin hankinnat vähentävät yhtiön voitonjakoon käytettävissä olevia varoja.

Yhtiökokous päätti peruuttaa hallituksen voimassa olleet käyttämättömät antivaltuutukset. Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään enintään 30.000.000 osakkeen antamisesta osakeannilla tai antamalla Osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisia osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia (mukaan lukien optio-oikeudet) yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutus myönnettiin käytettäväksi mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyiden rahoittamiseen ja toteuttamiseen, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin. Valtuutuksen päätettiin sisältävän hallitukselle oikeuden päättää kaikista osakeannin sekä mainittujen erityisten oikeuksien antamisen ehdoista, mukaan lukien osakkeiden tai erityisten oikeuksien saajat ja maksettavan vastikkeen määrä. Valtuutus sisältää myös oikeuden antaa osakkeita osakkeenomistajien etuoikeudesta poiketen eli suunnatusti. Hallituksen valtuutus kattaa sekä uusien osakkeiden antamisen että yhtiön hallussa mahdollisesti olevien omien osakkeiden luovutuksen. Valtuutus on voimassa 30.4.2012 saakka

HALLITUS JA TILINTARKASTAJAT

Revenio Group Oyj:n hallituksessa ovat toimineet 31.3.2011 alkaen KTM, Onninen Oy:n toimitusjohtaja Timo Mänty (puheenjohtaja), KTM, KHT Pajamaa Partners Oy:n osakas Pekka Tammela, Eyemaker's Finland Oy:n Hallituksen puheenjohtaja Rolf Fryckman sekä uusina jäseninä lakimies, Outotec Oyj:n Senior Legal Councel Julia Ormio ja Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja Matti Hyytiäinen.

Hallituksen muodostivat 31.3.2011 asti Jyri Merivirta, Pekka Tammela, Rolf Fryckman ja Timo Mänty.

Tilintarkastaja on KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha Tuomala.

ARVIO TOIMINNAN MERKITTÄVISTÄ RISKEISTÄ JA EPÄVARMUUSTEKIJÖISTÄ

Konsernin merkittävät riskit liiketoiminnassa on pörssitiedotettu tilinpäätöstiedotteessa 16.2.2011. Tiedotetuissa riskeissä ei ole tapahtunut muutoksia tilinpäätöstiedotteen julkaisun jälkeen.

KATSAUSKAUDEN JÄLKEISET TAPAHTUMAT

Katsauskauden päättymisen jälkeen ei ole tapahtunut merkittäviä tapahtumia.

NÄKYMÄT VUODELLE 2011

Vuoden 2011 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuodesta 2010. Liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen ja paranevan merkittävästi vuodesta 2010.

Revenio Group konsernin tavoitteena on edelleen kasvaa sekä yritysjärjestelyin että nykyistä liiketoimintaa laajentamalla.

OSAVUOSIKATSAUKSEN LAATIMISPERIAATTEET

Tämä osavuosikatsaus on laadittu IFRS-standardien kirjaamis- ja arvostusperiaatteita noudattaen. Katsausta ei ole laadittu noudattaen kaikkia IAS 34, Osavuosikatsaukset, -standardin vaatimuksia. Osavuosikatasauksen luvut ovat tilintarkastamattomia.

KONSERNIN TUNNUSLUVUT (MEUR) 1-3/2011 1-3/2010 1-12/2010

Katsauskauden tuloksen jakautuminen:

Emoyrityksen omistajille 0,7 -0,2 -0,5
Vähemmistölle 0,0 0,0 0,0

Katsauskauden laajan tuloksen jakautuminen:

Emoyrityksen omistajille 0,7 -0,2 -0,5

LYHYTAIKAISET VELAT YHT. 8,7 8,4 9,3

VELAT YHT. 10,3 11,5 10,0

OMA PÄÄOMA JA VELAT YHT. 25,5 27,0 24,6

KONSERNIN OMAN PÄÄOMAN MUUTOSLASKELMA (MEUR) Osake- Ylikurs- Muut Voitto- Väh. Opo
  pääoma sirahasto rahastot varat osuus yht.

Oma pääoma 1.1.2011 5,3 2,4 7,3 -0,6 0,0 14,5
Osakkeina toteutettavat
ja maksettavat optiot 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0
Tilikauden tulos  0,0 0,0 0,0 0,7 0,0 0,7
Oma pääoma 31.3.2011 5,3 2,4 7,3 0,1 0,0 15,2

Osake- Ylikurs- Muut Voitto- Väh. Opo
  pääoma sirahasto rahastot varat osuus yht.

Oma pääoma 1.1.2010 5,3 2,4 7,3 0,6 0,0 15,7

Rahavirta yhteensä 1,8 0,0 -0,8
Rahavarat kauden alussa 2,1 2,9 2,9
Rahavarat kauden lopussa 3,9 2,9 2,1

LIIKEVAIHTO JA -VOITTO VUOSINELJÄNNEKSITTÄIN (MEUR)

MEUR Q1/11 Q4/10 Q3/10 Q2/10 Q1/10

JAKELU:

Finanssivalvonta

www.revenio.fi

Revenio Group Oyj on NASDAQ OMX Helsingissä noteerattu suomalaisen monialakonserni Revenion emoyhtiö. Revenio Group Oyj:n tytäryrityksille on yhteistä korkealaatuinen suomalainen erityisosaaminen ja vientiin perustuva liiketoiminta.

Revenio-konserni muodostuu seitsemästä itsenäisesti liiketoimintaa harjoittavasta yhtiöstä, jotka muodostavat viisi liiketoimintasegmenttiä. Tytäryhtiöt ovat Done Information Oy, Done Logistics Oy, Done Software Solutions Oy, Icare Finland Oy, Boomeranger Boats Oy, Finnish Led-Signs Oy ja Midas Touch Oy.