Nye aftaler om management og forvaltning

Formuepleje Penta A/S har indgået to nye aftaler om management og forvaltning:

• Aftale mellem Formuepleje Penta A/S og Formuepleje Management A/S: ”Managementaftale”

• Aftale mellem Formuepleje Penta A/S og Formuepleje A/S Fondsmæglerselskab: ”Aftale om formueforvaltning”

Det samlede honorar er uændret og de nye aftaler får ikke økonomiske konsekvenser for selskabet eller dets aktionærer.

Baggrunden er, at parterne ønsker at udvide ydelserne under den hidtidige administrationsaftale til også at omfatte regnskabsudarbejdelse, generel markedsføring, hjemmeside mv.

Formuepleje A/S har derfor ændret struktur, således at koncernen nu består af et holdingselskab og to datterselskaber; det eksisterende Formuepleje A/S Fondsmæglerselskab samt et nyt managementselskab, Formuepleje Management A/S.

Formuepleje A/S Fondsmæglerselskab fortsætter med den nuværende tilladelse til at drive fondsmæglervirksomhed og vil derfor stå for formueforvaltningen i forhold til Formuepleje Penta A/S og vil også fremover udøve investeringsrådgivning for Formueplejeselskaberne og Formueplejeselskabernes aktionærer.

Formuepleje Management A/S vil komme til at stå for alle de ydelser, som ligger ud over den egentlige formueforvaltning og investeringsrådgivning - så som regnskaber, generel markedsføring, aktionærsekretariat m.m. Formuepleje Management A/S aflønner direktionen i Formuepleje Penta A/S.

Uændrede honorarer
Med den nye selskabsstruktur og de to nye aftaler sker der en opdeling af honorar-afregningen som beskrevet nedenfor. Størrelsen af de samlede honorarer er uændrede.

Resultathonoraret, som i den gamle aftale beregnedes som 10% af ”Finansielle nettoindtægter”, deles nu op, således at der beregnes 6% til Formuepleje Management A/S og 4% til Formuepleje A/S Fondsmæglerselskab.

Det faste honorar, som i den gamle aftale beregnedes som 0,5% af den samlede balance deles nu op, således at der beregnes  0,3% til Formuepleje Management A/S og på 0,2% til Formuepleje A/S Fondsmæglerselskab. Den hidtidige volumenrabat på op til 50% videreføres uændret.

Den fulde ordlyd af de to aftaler er vedhæftet denne fondsbørsmeddelelse og kan tillige læses på www.formuepleje-penta.dk.

Yderligere information fås ved henvendelse til direktør Esben Vibe på tlf. 87 46 49 00. Læs mere på www.formuepleje-penta.dk.

20110428 Formuepleje Penta nye aftaler.pdf Formuepleje_Penta_Aftale_Om_Formueforvaltning.pdf Formuepleje_Penta_Managementaftale.pdf