Nykredit ændrer vilkår for fastforrentede obligationer ved årgangsskiftet 1. september

Nykredits fastforrentede, konverterbare obligationer lukker planmæssigt for nyudstedelse pr. 31. august 2011. Lukningen sker som led i den sædvanlige 3-årige cyklus for årgangsskifte af fastforrentede obligationer. Fra og med 1. september 2011 vil nyudlånet alene blive baseret på udstedelse i nye fastforrentede, konverterbare obligationer med eller uden mulighed for afdragsfrihed.

I forbindelse med årgangsskiftet ændrer Nykredit de endelige vilkår for fastforrentede obligationer med afdragsfrihed udstedt i Kapitalcenter E. Ændringen består i, at de nyåbnede obligationer vil kunne finansiere lån med maksimalt 10 års indledende afdragsfrihed – i modsætning til de nuværende obligationer som tillader lån med op til 30 års afdragsfrihed.

Nye annuitetsobligationer i alle kapitalcentre bibeholder vilkår svarende til de nuværende obligationer.

Endelige vilkår for de enkelte obligationer vil blive offentliggjort i særskilt selskabsmeddelelse.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til vicedirektør Henrik Hjortshøj-Nielsen på telefon 44 55 10 40 eller kommunikationsdirektør Nels Petersen på telefon 44 55 14 70.

EV-fondsbrs-aargangsskiftet.pdf