Aktia Livförsäkring och Pohjantähti förhandlar om samarbete

Aktia Abp
5.5.2011

Aktia Livförsäkring och Pohjantähti förhandlar om samarbete

Aktia Livförsäkring Ab och Pohjantähti Ömsesidiga Försäkringsbolaget har inlett förhandlingar om samarbete. Genom ett eventuellt samarbete kan Pohjantähti erbjuda sina kunder Aktia Livförsäkrings produkter.

– Pohjantähti skulle vara en mycket lämplig samarbetspartner för Aktia, och vi ser stor potential i ett eventuellt samarbete. Pohjantähti skulle genom samarbetet vara ett bra komplement till Aktias nuvarande distributionsnät. Aktia Livförsäkring har erfarenhet av samarbete med olika aktörer. Aktia Livförsäkrings produkter säljs förutom på Aktias 72 kontor av POP-bankerna och på Åland av Liv-Alandia, säger Taru Narvanmaa som är verkställande direktör för Aktia Livförsäkring.

Pohjantähti Ömsesidiga Försäkringsbolagets verkställande direktör Eero Ylä-Soininmäki talar för små bolag som koncentrerar sig på individuell kundservice.
– Aktia Livförsäkrings sätt att arbeta ligger nära vårt eget. Vi ser gärna Aktia som partner och målsättningen är att vi ska kunna inleda samarbetet under sommaren, konstaterar Ylä-Soininmäki.

Aktia Abp

Mera information:

Verkställande direktör Taru Narvanmaa, Aktia Livförsäkring, tfn 050 590 9398
Verkställande direktör Eero Ylä-Soininmäki, Pohjantähti, tfn 040 450 8500

Aktia Livförsäkring har mångårig och gedigen erfarenhet av kundvänliga livförsäkringslösningar

Aktia Livförsäkring Ab är ett dotterbolag i Aktiakoncernen, och som producerar kundvänliga livförsäkringslösningar för Aktia och andra samarbetsparter. Aktia Livförsäkring har mångårig och gedigen erfarenhet av livförsäkring i Finland.

Det självständiga Pohjantähti, som ägs av kunderna, har tillhandahållit försäkringstjänster för finländarna redan i 115 år

Pohjantähti är ett finskt försäkringsbolag grundat 1895 som ägs av kunderna. Bolaget har 43 verksamhetställen runt om i landet. Pohjantähti betjänar såväl privathushåll som företag och lantbruk. Bolagets huvudkontor ligger i Tavastehus. I fråga om lagstadgade pensionsförsäkringar samarbetar Pohjantähti med Ömsesidiga Pensionsförsäkringsbolaget Ilmarinen.