Børspause i handel med Aqualife-aktien

Bestyrelsen for Aqualife A/S har i dag anmodet NASDAQ OMX First North om, at handlen med Aqualife A/S' aktier medlertidigt sættes i børspause

First North meddelelse nr. 5/2011

Hørsholm, den 12. maj 2011

Børspause i handel med Aqualife-aktien

Resumé: Bestyrelsen for Aqualife A/S har i dag anmodet NASDAQ OMX First North om, at handlen med Aqualife A/S’ aktier midlertidigt sættes i børspause.

Aqualife har gennem nogle måneder været i en situation, hvor væsentlige dele af selskabets forretningsmæssige og finansielle grundlag har været uafklaret. Der har været arbejdet på modeller for og aktiviteter til tilvejebringelse af finansiering til selskabets fortsatte drift, og på at få afklaret en række forretningsmæssige forhold som et nødvendigt grundlag for at kunne tilvejebringe denne finansiering. Disse forhold er der nærmere redegjort for i meddelelserne 1/ 2011 og 2/2011 til First North.

Selskabets bestyrelse og direktion arbejder fortsat på at finde løsninger på disse finansielle og forretningsmæssige forhold. Det er forventningen, at en afklaring vil kunne opnås indenfor en kortere tidshorisont.

En af konsekvenserne af den manglende afklaring er, at selskabet indtil nu ikke har været i stand til at offentliggøre et retvisende, revideret årsregnskab for 2010, og dermed heller ikke har kunnet offentliggøre kvartalsrapport for 1. kvartal 2011 (der henvises til meddelelserne 2/2011 og 4/2011 til First North). Selskabets ordinære generalforsamling vil dermed ikke, som ellers tidligere forventet, kunne afholdes før udgangen af maj måned 2011 men først i løbet af juni måned 2011.

På denne baggrund er det bestyrelsens opfattelse, at markedet nu er i en situation, hvor det ikke har den nødvendige ajourførte viden om Aqualife. Likviditeten i Aqualife-aktien er i forvejen lav, så samlet vurderes det, at grundlaget for en effektiv, markedsbaseret prissætning af Aqualife-aktien ikke er til stede.

Bestyrelsen for Aqualife A/S har derfor i dag anmodet NASDAQ OMX om, at handlen med selskabets aktier sættes i børspause, indtil et tilfredsstillende grundlag for en effektiv prisdannelse er tilvejebragt.

Med venlig hilsen,

Carsten Malby

Bestyrelsesformand

Yderligere informationer kan fås ved henvendelse til: Carsten Malby, bestyrelsesformand, tlf.: (+45) 20 33 03 72