Kvartalsrapport januari - mars 2011

Publicerad 2011-05-12

• Nettoomsättningen för perioden uppgick till 588 (7 245) KSEK.
  • Periodens resultat före skatt för första kvartalet uppgick till -1 534 (5 429) KSEK. Resultat per aktie var -0,37 (0,02) SEK före utspädning.
  • Kassaflödet under perioden var -2 977 (11 895) KSEK och balansomslutningen vid periodens slut var 40 903 (29 690) KSEK.
  • Aktiverade kostnader för prospektering var vid periodens slut 7 574 (4 442) KSEK varav 851 (214) KSEK aktiverats under årets första kvartal.
  • Teckningsoptionsprogrammet TO2B tecknades med 97 % vilket tillförde Bolaget 21 MSEK före emissionskostnader.
  • Ansökan om bearbetningskoncession för Evaförekomsten har kompletterats med ytterligare information till Bergsstaten.
  • Kaxborrning har under perioden utförts inom Ställdalen- och Garpenprojekten.
  • Nordic Iron Ore AB har hos Bergsstaten ansökt om bearbetningskoncession för järnförekomsterna i Håksbergsfältet.
  • Thomas Lundgren avgick som VD den 18 april. Styrelsen har utsett Harald Meinhardt till tillförordnad VD.
  • Kopparberg Mineral AB togs upp till handel på Nasdaq OMX First North den 5 maj 2011.
  • Bolaget kommer inom kort att ansöka om bearbetningskoncession för Tvistboförekomsten.

Kopparberg Mineral AB är ett mineralprospekteringsbolag. Bolagets långsiktiga strategiska målsättning är att skapa ett betydande mineralbolag genom investeringar i prospektering. Kopparberg Mineral har per den 31 mars 2011 beviljats totalt 47 undersökningstillstånd om cirka 30 000 hektar. Kopparberg Mineral är den största ägaren i Nordic Iron Ore AB.

Frågor besvaras av:

Tf VD Harald Meinhardt, Kopparberg Mineral AB, Tfn: 070 – 2996968.

Kopparberg Mineral delarsrapport jan-mars 2011 110512.pdf