EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S kvartalsrapport 1. kvartal 2011

EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S’ kvartalsrapport for 1. kvartal 2011 er godkendt af selskabets bestyrelse og vedhæftet som fil til denne meddelelse.

Årets første måneder har været præget af rentestigninger, hvilket har haft en markant indvirkning på ejendomsmarkedet også i Berlin. Som en konsekvens heraf oplever EgnsINVEST Ejendomme Tyskland A/S, at ejendomsmarkedet over de seneste to til tre måneder i langt højere grad er blevet sælgers marked. Da ejendomme gennem tiderne har været en anerkendt måde at inflationssikre sin investering på og stigende rente netop øger risikoen for inflation, er markedet vendt til fordel for sælger.

Den 26. august 2011 aflægger selskabet halvårsregnskab og i tiden frem der til forventer vi øget fokus på en række renoveringsprojekter. Bl.a. lægges der op til en overordnet gennemgang af renoveringsprojekterne og hvilken betydning de har for den forøgede indtjening i selskabet. På nuværende tidspunkt er forventningerne til årets resultat som helhed uændret, dvs. et resultat før kurs- og værdiregulering på mere end 3 mio. kr.

EgnsINVEST Ejendomme Tyskland

Certified Adviser er Advizer.

Kontakt vedr. ovenstående kan rettes til:

Bestyrelsesformand i EgnsINVEST Ejd., Tyskland A/S:
Knud Lomborg – 20 98 50 60

Direktør i EgnsINVEST Ejd., Tyskland A/S:
Thorkild Steen Sørensen - 76 25 01 46

Advizer