DELÅRSRAPPORT FOR PERIODEN 1. JANUAR - 31. MARTS 2011 (IKKE REVIDERET)

De rapporterede tal gælder for hele perioden, medmindre andet er angivet. Sammenligningstal for samme periode sidste år er angivet i parentes umiddelbart efter de rapporterede tal. Sammenligningstal i totalindkomstopgørelsen og balancen indeholder ikke tal fra ophørte aktiviteter.

Exiqon realiserer stærk vækst i produktsalget i første kvartal og et forbedret EBITDA

Exiqon A/S (NASDAQ OMX: EXQ) offentliggjorde i dag resultatet for de første tre måneder af 2011. Omsætningen steg med 33% til 27,6 mio. kr. Driftsomkostningerne faldt med 16% til 18,4 mio. kr. og EBITDA blev forbedret med 81% til -1,6 mio. kr. i de første tre måneder.

Finansielle resultater

• Omsætningen steg 33% til 27,6 mio. kr. (20,7 mio. kr.).
  • Den organiske vækst i salget af forskningsprodukter udgjorde 34%, når der bortses fra tredjemands OEM-salg og salg af reagenser knyttet til licensaftaler.
  • Driftsomkostningerne faldt med 16% til 18,4 mio. kr. (21,9 mio. kr.) trods negativ påvirkning af engangsomkostninger.
  • Bruttoresultatet blev forbedret med 30% til 14,5 mio. kr. (11,1 mio. kr.).
  • EBITDA blev forbedret med 81% til -1,6 mio. kr. (-8,3 mio. kr.), der indeholder ikke-kontant omkostning til aktieaflønning, stor 1,2 mio.kr.
  • Nettounderskuddet udgjorde 4,9 mio. kr. (11,1 mio. kr.). Resultat pr. aktie udgjorde -0,15 (-0,37).

Operationelle højdepunkter

• Yderligere forskningsprodukter blev lanceret i første kvartal, herunder 2. generation af miRCURY     LNA™ microRNA Inhibitator libraries, 3. generation af miRCURY LNA™ microRNA Power Labelling Kit og yderligere 235 pre-validerede miRCURY LNA™ Universal RT microRNA qPCR assays.
  • Efter afslutningen af ​​perioden, den 4. april 2011, rapporterede Exiqon positive resultater vedrørende tidlig opdagelse tyk- og endetarmskræft i blod, baseret på selskabets proprietære miRCURY LNA™ Universal RT microRNA PCR platform.
  • Efter afslutningen af ​​perioden, den 3. maj 2011, offentliggjorde Exiqon en udvidelse af sin qPCR produktporteføjle ved lancering af meget fleksible Pick & Mix microRNA PCR Paneler til sensitiv og specifik kvantificering af brugerdefinerede microRNA'er i både 96 og 384 brønds array formater.

I en kommentar siger adm. direktør Lars Kongsbak: "Vi er på vej til at levere endnu et år med stærk organisk vækst i omsætningen, og med en reduceret omkostningsbase er vores nye organisation nu på plads. Resultaterne for første kvartal er endnu et væsentligt skridt mod profitabilitet i 2011, som fortsat er vores mål for EBITDA. "

Venligst se den fulde delårsrapport i vedhæftede PDF.

Fondsbrsmeddelse_13_2011_Kvartalsrapport_Q1.pdf