BANQIT lägger order om 1,3 MSEK hos West International

Upplands Väsby, 2011-05-20 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

West International har erhållit en order från BANQIT Self Service Products AB på skrivarsystem för bankomater. Affären är en del i ett pågående leveransprojekt till slutkund. Ordervärdet uppgår till knappt 1,3 MSEK.

För ytterligare information kontakta:

Sten Karlsson, VD West International AB
Mobil: 070-555 6065

Om West International AB (publ):

West International levererar smarta transaktions- och betalningslösningar inom butik, hotell och restaurang, samt retail banking. Bland företagets erbjudanden finns kassasystem, kontanthanteringslösningar, självbetjäningskiosker och andra produkter som alla syftar till att effektivisera våra kunders betalningsflöden för sina konsumenter. Försäljning sker dels via systemintegratörer och distributörer, men också direkt till slutkund. Bland kunder och användare återfinns exempelvis Schenker, EG Gruppen, Fujitsu, HP, Volvo, H&M, McDonald’s, Citibank och Absa Bank. Bolaget har säte i Stockholm och är listat på Nasdaq OMX First North. Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission AB, 031-7455000. Se även www.westint.se

Pressmeddelande_110520_Banqit_final.pdf