Forløb af ekstraordinær generalforsamling den 24. maj 2011

Nedenstående er vedhæftet som PDF-fil.

_______________________________________________________________________________

Meddelelse nr. 26

24. maj 2011

Ekstraordinær generalforsamling i Dampskibsselskabet NORDEN A/S

Den ekstraordinære generalforsamling var indkaldt med henblik på endelig vedtagelse af bestyrelsens forslag til vedtægtsændringer, som ikke kunne vedtages endeligt på Selskabets ordinære generalforsamling den 11. april 2011 på grund af manglende quorum, se selskabsmeddelelse nr. 22. De af bestyrelsen foreslåede vedtægtsændringer blev endeligt vedtaget på dagens ekstraordinære generalforsamling.

Følgende ændringer blev vedtaget:

Ændring af vedtægternes § 4.1 til følgende ordlyd (gennemførelse af kapitalnedsættelse):

”Selskabets aktiekapital er DKK 43.000.000, fordelt i aktier a DKK 1,00.”

Inden kapitalnedsættelsen gennemføres, vil Selskabets kreditorer via Erhvervs- og Selskabsstyrelsens it-system blive opfordret til at anmelde deres krav inden for den af selskabsloven fastsatte frist på 4 uger. Kapitalnedsættelsen vil blive endeligt gennemført efter udløbet af fristen for anmeldelse af krav, forudsat at bestyrelsen finder det forsvarligt.

Indsættelse af følgende ordlyd i Selskabets vedtægter efter tredje sætning i § 9.2 (metode for indkaldelse af generalforsamling):

”Bestyrelsen kan vælge at indkalde til den efterfølgende ekstraordinære generalforsamling samtidig med indkaldelsen til den generalforsamling, hvor vedtagelse af et forslag efter denne § 9.2 kræver, at 2/3 af den stemmeberettigede aktiekapital er repræsenteret. Vælger bestyrelsen at indkalde til de to generalforsamlinger samtidigt, skal den efterfølgende ekstraordinære generalforsamling afholdes tidligst en uge og senest to uger efter datoen for afholdelse af den første generalforsamling, og forslaget kan på den efterfølgende ekstraordinære generalforsamling vedtages med 2/3 såvel af de afgivne stemmer som af den på generalforsamlingen repræsenterede stemmeberettigede aktiekapital uden hensyn til den repræsenterede aktiekapitals størrelse. Meddelelse om, hvorvidt den efterfølgende ekstraordinære generalforsamling afholdes, vil blive givet af bestyrelsen på den generalforsamling, der ikke er beslutningsdygtig, og meddelelsen vil samme dag blive offentliggjort på selskabets hjemmeside og via NASDAQ OMX’ indberetningssystem.”

Mogens Hugo

Bestyrelsesformand

Kontaktperson på tlf. 3315 0451: Bestyrelsesformand Mogens Hugo.

_______________________________________________________________________________

Strandvejen 52