Kvartalsmeddelelse for 1. kvartal 2011 - Foreningen ei invest european retail

Hovedpunkter for 1. kvartal 2011:

• Koncernen opnåede i 1. kvartal 2011 et bruttoresultat før værdireguleringer på DKK 16,8 mio. mod DKK 16,7 mio. i samme periode 2010.
  • Andre drifts- og administrationsomkostninger blev DKK 3,7 mio. i 1. kvartal 2011 mod DKK 4,4 mio. i samme periode 2010.
  • Finansielle poster udgjorde DKK -16,0 mio. mod DKK -3,6 mio. i samme periode 2010. Stigende renter samt negativ dagsværdiregulering af Koncernens lån har påvirket finansielle poster negativt i forhold til 2010. Hertil kommer, at de finansielle poster i 2010 var positivt påvirket af kursreguleringer på DKK 6,3 mio.
  • Periodens resultat før skat udgjorde DKK -3,7 mio. mod DKK 8,9 mio. i samme periode 2010. Den negative regulering af Koncerns gæld til markedsværdi bevirker, at periodens resultat er dårligere end forventet.
  • Investorernes formue steg med DKK 6,0 mio. til DKK 316,0 mio. fra 31. december 2010 til 31. marts 2011. Investorernes formue er positivt påvirket af dagsværdiregulering af swaps på DKK 12,9 mio. samt negativt påvirket af indløsning af foreningsbeviser med DKK -3,9 mio.
  • Indre værdi steg fra kurs 64,6 pr. 31. december 2010 til kurs 67,0 pr. 31. marts 2011.

Forventninger til 2011:

• Koncernen forventer i 2011 et bruttoresultat før værdireguleringer i niveauet DKK 75,0 mio.
  • Koncernen forventer i 2011 et negativt resultat på DKK 3 - 5 mio. før værdireguleringer som følge af gennemførelse af handlingsplan for Gallerierne i Hillerød og handlingsplan for ejendommen i Sundsvall i Sverige samt øgede finansielle omkostninger i forhold til 2010.

Indre værdi er senest opgjort pr. 30. april 2011 til kurs 67,0.

Foreningskapitalen består ved udgangen af 1. kvartal 2011 af 4.652.502 stk. foreningsbeviser á DKK 100,00 svarende til en foreningskapital på DKK 465.250.200.

Foreningen ei invest european retail er noteret på Nasdaq OMX under symbolet ”eiieur” og fondskoden DK0010302561.

Foreningen ei invest european retail

Yderligere oplysninger:

Bestyrelsesformand Frantz Palludan, telefon 33 11 45 45

Foreningsmeddelelse nr 7 - Kvartalsmeddelelse 1Q 2011 - ei invest european retail.pdf