Delårsrapport for SKAKO A/S for 1. kvartal 2011

Faaborg, Danmark, 2011-05-25 12:36 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Delårsrapport for SKAKO A/S for 1. kvartal 2011

Resume

Bestyrelsen og direktionen har i dag behandlet og godkendt delårsrapporten for 1. kvartal 2011 for SKAKO A/S.

• Koncernens ordrebeholdning er steget med 23% til 93,5 mio. kr. siden 1. januar 2011 (76,2 mio. kr.)
  • Med baggrund i en lav ordrebeholdning pr. 1. januar 2011 er omsætningen faldet med 7% til 92,9 mio. kr. (2010: 99,8 mio. kr.)
  • Underskuddet af årets primære drift blev reduceret til  -9,1 mio. kr. (2010: -15,2 mio. kr.)
  • Resultat før skat blev -10,8 mio. kr. (2010: -16,1 mio. kr.)
  • Totalindkomsten blev -10,0 mio. kr. (2010: -13,5 mio. kr.)
  • Net Working Capital er i forhold til 1. kvartal 2010 reduceret med 29% til 81,3 mio. kr. (2010: 114,1 mio. kr.)
  • Stigende aktivitetsniveau, specielt i SKAKO Vibration, har resulteret i et negativt cashflow.
  • Der er efter regnskabsperiodens udløb konstateret en væsentlig stigning i ordreindgangen, specielt inden for SKAKO Concrete.

Resultatet i perioden har hovedsagelig været påvirket af

• Lav omsætning i SKAKO Concrete
  • Realisering af lagre i SKAKO Lift med en lav indtjening.

SKAKO koncernens primære driftsresultat i kvartalet fordeler sig således:

• SKAKO Concrete -4,2 mio. kr. (2010: -6,3 mio. kr.)
  • SKAKO Vibration +6,3 mio. kr. (2010: +0,8 mio. kr.)
  • SKAKO Lift -9,7 mio. kr. (2010: -6,4 mio. kr.)
  • Moderselskab -1,5 mio. kr. (2010: -3,4 mio. kr.)

Salgsaftale på trailerliftaktiviteten markedsført under varemærket Denka Lift forventes at blive endelig primo juni 2011 og vil give et positiv cash flow.

I forbindelse med salget af trailerliftaktiviteten markedsført under Denka Lift, forventer SKAKO A/S at måtte hensætte et engangsbeløb til omstrukturering af SKAKO Lift, som vil påvirke årets resultat negativt.

På trods af en stigende resultatforventning i SKAKO Concrete og SKAKO Vibration har den negative udvikling i SKAKO Lift medført, at SKAKO koncernen nedjusterer forventningerne i 2011 til et underskud, men der forventes et positivt resultat i 2012. Der forventes fortsat en positiv likviditet i 2011 for den samlede koncern.

Baseret på estimat og likviditetsbudgetter for den resterende del af året, er det ledelsens vurdering, at det nuværende likviditetsberedskab er tilstrækkeligt.

Adm. direktør Lars Bugge, tlf. 63 11 38 60
         Bestyrelsesformand Kaare Vagner, tlf. 63 11 38 60