vedrørende ændring af det individuelle solvensbehov pr. 31. marts 2011

Dato: 6. juni 2011

Selskabsmeddelelse nr.: 16

Ændring af det individuelle solvensbehov pr. 31. marts 2011

I forbindelse med Finanstilsynets behandling af SPAR LOLLANDs prospekt til brug for den forestående aktieemission, har SPAR LOLLAND haft en overordnet dialog med Finanstilsynet om en forhøjelse af SPAR LOLLANDs individuelle solvensbehov pr. 31. marts 2011 med henblik på dækning af kreditrisici i form af renterisici ved de største af SPAR LOLLANDs ejendomsrelaterede engagementer, såfremt en rentestigning måtte indtræffe.

Bestyrelsen i SPAR LOLLAND har med baggrund i den overordnede dialog med Finanstilsynet derfor besluttet at øge det individuelle solvensbehov pr. 31. marts 2011 med 1,2 %-point i forhold til det den 18. maj 2011 i delårsrapporten for perioden 1. januar – 31. marts 2011 offentliggjorte. Det individuelle solvensbehov pr. 31. marts 2011 er herefter opgjort til 9,4 %. Overdækningen i forhold til det nye opgjorte solvensbehov udgør 182 mio. kr. svarende til 18 %.

Ovenstående giver ikke anledning til ændring i de udmeldte forventninger til årets basisindtjening, der fastholdes.

SPAREKASSEN LOLLAND A/S

Lynge Thang Jørgensen