TELESTEN CABLEWAY-YHTIÖLLE TILAUS SUURELTA SAKSALAISELTA PUHELINOPERAATTORILTA

Turku, Finland, 2011-06-07 09:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- TELESTE OYJ       PÖRSSITIEDOTE     07.06.2011 KLO 10:15

TELESTEN CABLEWAY-YHTIÖLLE TILAUS SUURELTA SAKSALAISELTA PUHELINOPERAATTORILTA

Saksalainen puhelinoperaattori on tilannut Telesten paikalliselta palveluyhtiöltä kuituverkon uudisrakennusprojektin. Projektin arvo on noin 3,7 miljoonaa euroa ja se sisältää kerros- ja omakotitalojen ulkopuolisen laajakaistaisen tiedonsiirtoverkon rakentamisen Mettmannin alueella Saksassa. Projektilla pyritään vastaamaan nopeimpien internet-yhteyksien vaatimuksiin. Projekti kestää noin puoli vuotta ja se toimitetaan ns. avaimet käteen -periaatteella. Saatu kuituverkkotilaus on Telesten palveluliiketoiminnan strategian mukaisia kasvualueita.

Valokuituverkkojen rakentaminen Saksassa on lähtenyt nopeaan kasvuun alkuvuoden aikana ja useat operaattorit rakentavat tai harkitsevat osittain tai kokonaan valokuituteknologiaan perustuvien laajakaistaverkkojen rakentamista. Teleste on aiemmin toimittanut näitä ns. FTTH-verkkoja pilottihankkeina.

Teleste on vuonna 1954 perustettu kansainvälinen teknologiakonserni, joka on erikoistunut laajakaistaisen liikkuvan kuvan ja tietoliikenteen järjestelmiin ja palveluihin. Liiketoimintamme on jaettu kahteen liiketoiminta-alueeseen: Video and Broadband Solutions sekä Network Services, joissa molemmilla osa-alueilla kuulumme maailman johtaviin yrityksiin. Liikkuva videokuva on kaiken liiketoimintamme ytimessä, ja keskitymmekin kuvan ja datan käsittelyyn, siirtoon sekä hallintaan niin operaattoreille kuin julkiselle sektorille, jotka puolestaan tarjoavat moninaisia videokuvaan liittyviä informaatio-, viihde- ja turvapalveluita loppukäyttäjille. Video and Broadband Solutions keskittyy laajakaista-tilaajaverkojen, videopalvelualustojen sekä videovalvontasovellusten tuoteratkaisuihin. Network Services keskittyy kokonaisvaltaisiin palveluratkaisuihin, kuten verkkojen rakentaminen, uudistaminen sekä huolto, ylläpito- ja suunnittelupalveluihin. Vuonna 2010 Telesten liikevaihto oli 168 miljoonaa euroa, ja konsernin palveluksessa vuoden lopussa oli 1231 henkilöä. Yrityksellä on noin 30 omaa toimipistettä eri puolilla maailmaa ja sen liikevaihdosta yli 90 % kertyy ulkomailta. Yhtiön osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.teleste.com

TELESTE OYJ

Jukka Rinnevaara