AVSTÄMNINGSDAG KLAR FÖR UPPDELNING AV AKTIER (SPLIT) 2:1 I COREM PROPERTY GROUP AB (PUBL)

2011-06-07

Vid Corem Property Group AB:s årsstämma den 2 maj 2011 beslutades om en uppdelning av bolagets aktier (s.k. split) 2:1, så att varje nuvarande aktie delas upp i två aktier av samma slag. Med stöd av årsstämmans bemyndigande har styrelsen nu fastställt datum för genomförandet av uppdelningen enligt följande.

• Avstämningsdag för uppdelningen är torsdagen den 16 juni 2011.
  • Sista dag för handel i aktien före uppdelning är måndagen den 13 juni 2011.
  • Första dag för handel med uppdelade aktier är tisdagen den 14 juni 2011.
  • Aktierna som erhålls genom uppdelningen beräknas registreras på VP-konton dagen efter avstämningsdagen, dvs. fredagen den 17 juni 2011.

Uppdelningen sker automatiskt via Euroclear och aktieägare behöver inte själva vidta några åtgärder. Efter genomförd uppdelning kommer antalet aktier i bolaget att uppgå till 82 283 002, varav 75 896 586 stamaktier och 6 386 416 preferensaktier.

Uppdelningen innebär att den på årsstämman beslutade utdelningen till preferensaktieägare kommer att utgå i förhållande till det nya antalet aktier. För varje innehavd preferensaktie kommer utdelning om 10 kronor att utgå och delas upp i fyra utbetalningar om 2,50 kronor vardera. Avstämningsdagar för preferensaktieutdelning är den 30 juni 2011, den 30 september 2011, den 30 december 2011 och den 30 mars 2012.

Informationen är sådan som Corem skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella  instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 07 juni 2011 kl 11.15.

Corem Property Group AB (publ)
Box 56085, SE-102 17 Stockholm
Besök: Riddargatan 13 C