Licensagent för BBC:s Torchwood och SyFy Channel

Stockholm, 2011-06-13 18:28 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Paradox Entertainments licensavdelning är denna vecka på plats i Las Vegas för mässan Licensing International Expo. Förutom de egna rättigheterna såsom Conan, Kull och Solomon Kane representerar Bolaget även Spartacus och Camelot (båda för tv-kanalen Starz) samt The Expendables (Millennium/Nu Image) som licensagent. Bolaget blev nyligen utsedd till licensagent för BBC-serien Torchwood. Seriens fjärde säsong, Torchwood: Miracle Day, en samproduktion mellan BBC och Starz, har amerikansk premiär på Starz i början av juli.

Bolaget har även slutit agentavtal med NBC/Universal för tv-kanalen SyFy Channel och dess tv-serier som Battlestar Galactica, Eureka, Warehouse 13, samt den nya serien Alphas med premiär i början av juli.

Om Paradox Entertainment AB
Rättighetsbolaget Paradox Entertainment utvecklar och licensierar främst karaktärsbaserade varumärken, såväl egenägda som inlicenserade. Bolaget är även licensagent för externa rättigheter. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Varumärkena exploateras bland annat i form av filmer, tv-program, böcker, serietidningar, datorspel, internet/mobilspel, leksaker och samlarföremål. Företaget äger bland annat Robert E Howards berättelser och karaktärer, till exempel Conan the Barbarian, Kull, Bran Mak Morn och Solomon Kane. Totalt innehåller rättighetsportföljen runt 1 000 berättelser och karaktärer. Bland Bolagets aktuella produktioner finns filmerna Conan, Buck Rogers och Chariots of the Gods. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Fredrik Malmberg,
         Tel: +1 (323) 655-1700, Mob: +1 (310) 663-3214