NLP selger kontoreiendom i Kungälv

Northern Logistic Property (NLP) har signert avtale om salg av eiendommen Fördelaren 2 i Kungälv. Kjøperen er et nystiftet datterselskap til Hantverkslokaler i Göteborg AB. Salget er gjennomført uten megler.

Eiendommen er et tomt 3 etasjes kontorbygg på 2.500 m². Eiendommen har stått tom i en lengre periode og har tidligere vært en del av Fördelaren 1, som i sin helhet leies av ICA. Bygget kan nå selges som en separat eiendom ettersom delingen av grunneiendommen ble klar vinter.

"Vi er fornøyd med salget av denne eiendommen som ikke passer inn i vår eiendomsportefølje og typer eiendommer som vi fokuserer på" sier Peter Strand, CEO i NLP.

Eiendommen selges for 8 millioner svenske kroner, som er 3 millioner kroner over markedsverdien per 31. mars 2011. Salget gir en resultateffekt på 3 millioner kroner før skatt i andre kvartal. Foreløpig overtakelse av eiendommen er satt til slutten av juni 2011.

Kontaktperson:

CEO Peter Strand, peter.strand@nlpfastigheter.se, tlf +46 70 588 16 61

Om Northern Logistic Property ASA

Northern Logistic Property ASA er et ledende rendyrket logistikkeiendomsselskap basert i Norden. Porteføljen består av 20 avanserte logistikkeiendommer med et samlet utleieareal på ca. 701.500 kvadratmeter. NLP ble stiftet i mars 2006 og notert på Oslo Børs i juni 2007 og er det eneste børsnoterte selskapet i Norden med rendyrket eksponering for logistikkeiendommer. Eiendomsporteføljen består av 19 eiendommer i Sverige og 1 i Danmark.