Meddelelse#98-Arriva Skandinavien A/S indgår aftale med Mermaid.

Glostrup, 2011-06-15 13:44 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- I forbindelse med at Arriva har vundet kørsel ved Trafikselskabet Movias EU-udbud A8, har Arriva indgået aftale med Mermaid vedr. levering af et såkaldt IBI-system til 198 af Arrivas busser i Storkøbenhavn.

IBI (Integreret Bus Informations system) er nyudviklet med baggrund i Mermaid’s DDS-system, vTouch Pro. IBI-systemet er modulært opbygget og kan valgfrit afvikle Infotainment, Internet Hotspot, Bus-skiltning og/eller Voice Announcement. Herudover kan der indgå en DCU-enhed  (Driver Control Unit), der muliggør interaktion med chauffør og integration til bussens øvrige IT-systemer.

IBI-systemet kan således sammenkoble funktioner, der tidligere har været baseret individuelle systemer og er derfor et endog meget konkurrencedygtigt produkt til den kollektive trafik, med yderligere gode muligheder såvel indenfor som udenfor landegrænserne.

Arriva har valgt at tilkøbe alle nævnte funktioner.

Aftalen indeholder levering af hardware, software og installation samt en 6-årig aftale vedr. on-site service, overvågning, hotline og licenser.

Løsningen er den største af sin art i Skandinavien og cementerer dermed Mermaids position i markedet som den absolut førende på sit felt.

Parterne ønsker ikke at oplyse aftalens præcise størrelse, men kun at der er tale om et tocifret million beløb.

Installation påbegyndes oktober 2011 og er færdig installeret ultimo marts 2012.

Grundet de generelle markedsvilkår, har selskabet valgt ikke at udmelde forventningerne til 2011 førend aflæggelsen af halvårsregnskabet for 2011.

For yderligere oplysninger kontakt venligst:

Adm. Direktør                                           Certified Adviser

Henrik Johnsen                                        Gert Mortensen

mermaid technology a/s                          Schrøder Partners A/S

Tlf. +45 44 52 92 00                                 Tlf. +45 23 60 32 88

E-mail: hj@mermaid.dk                           E-mail: gm@schroderpartners.dk

................................................................................................................................................................................................
Mermaid har i dag ansvar for drift af mere end 18000 skærme i mere end 30 lande, og er dermed ubetinget den største leverandør af dynamisk digitale skilte/instore tv i Skandinavien. Kernekompetencerne er fladskærme i dansk design, dedikeret software og målrettet spotproduktion. Det nyeste produkt er dedikerede radiokanaler til bl.a. detailhandels-kæder. Kunderne tæller: A-apoteket, STARK, TDC, Matas, Sparekassen Kronjylland, DSB, Telia, Click, Burger King, SuperBest, 7-Eleven, BoConcept, Fætter BR, Toys"R"s, Kvickly, Silvan, Daimler Biler, Sunset Boulevard, Profil Optik, Citroën og mange andre. Vi har kontorer i København, Århus, Oslo og Stockholm.

Besøg www.mermaid.dk for mere information om mermaid technology a/s.