Dovre Group solminut uuden puitesopimuksen teknisestä konsultoinnista Statoilin kanssa

Espoo, 2011-06-21 13:20 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Dovre Group Oyj                Pörssitiedote                       21.6.2011 klo 14.20

Dovre Groupin norjalainen tytäryhtiö on yhdessä kumppaniensa MDE Consultants AS:n ja Folk AS:n kanssa solminut kolmen vuoden teknisen konsultoinnin puitesopimuksen Statoil ASA:n kanssa. Puitesopimus kattaa seuraavat öljy- ja kaasuteollisuuden tekniset alat: ympäristö, terveys ja turvallisuus (HSE), mekaaninen teknologia, automaatioteknologia ja sähköteknologia sekä sisältää näiden alojen elinkaari-informatiikan hallinnan. Sopimuksen arvoa ei ole julkistettu.

”Olemme yhdessä kumppaniemme MDE Consultants AS:n ja Folk AS:n kanssa erittäin tyytyväisiä valinnastamme Statoilin teknisen konsultoinnin toimittajaksi. Dovre Groupin aikaisemmat puitesopimukset Statoilin kanssa ovat kattaneet Statoilin suurien investointihankkeiden projektinhallinnan, projektinseurannan ja toimitusketjunhallinnan, ja olemme sitoutuneet toimimaan Statoilin kanssa myös uudessa roolissamme teknisen konsultoinnin toimittajana. Statoil on johtava toimija energia-alalla ja yksi Dovre Groupin pääasiakkaista sekä Norjassa että maailmanlaajuisesti”, kertoo Dovre Groupin Norjan johtaja Arve Jensen.

Dovre Groupilla on pitkäaikainen ja menestyksekäs asiakassuhde Statoilin kanssa. Dovre Groupin ensimmäinen toimeksianto Statoilin kanssa oli vuonna 1984 Statoilin Mongstad -hankkeessa. Sittemmin Dovre Group on ollut mukana useissa Statoilin vaativissa öljy- ja kaasuhankkeissa Pohjanmerellä ja maailmanlaajuisesti, kuten Gjøa, Snøhvit, Troll, Valemon ja Pellegrino.

”Dovre Groupilla on vahva asema projektinhallinnan palveluiden ja konsultoinnin toimittajana. Uusi puitesopimus laajentaa yhteistyötämme Statoilin kanssa teknisen konsultoinnin alalle ja tukee kasvustrategiamme toteutumista”, sanoo Dovre Groupin toimitusjohtaja Ilkka Toivola.

Lisätietoja:

Dovre Group Oyj

Ilkka Toivola, Toimitusjohtaja

Puh. 020 436 2000

ilkka.toivola@dovregroup.com

www.dovregroup.com

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palveluiden sekä projektinhallinnan ohjelmistojen toimittaja. Dovre Group -konsernin liiketoimintaryhmät ovat Project Personnel, Consulting ja Software. Vuonna 2010 Dovre Group -konsernin liikevaihto oli 71 miljoonaa euroa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii yli 400 henkilöä palvellen asiakkaitamme 21 maassa.

MDE Consultants AS tarjoaa teknisen konsultoinnin palveluja öljy- ja kaasuteollisuudelle maailmanlaajuisesti. Lisätietoja yrityksestä: www.mde.no

Folk AS on erikoistunut öljy- ja kaasualan insinöörien ja projektihenkilöstön rekrytointiin Norjassa. Lisätietoja yrityksestä: www.folkas.com

Tiedote julkaistu lehdistötiedotteena 17.6.2011.

JAKELU:

NASDAQ OMX Helsinki Oyj