YIT MYI LOGISTIIKKAKIINTEISTÖN VANTAALLA UBS EURO CORE:LLE

YIT OYJ                        SIJOITTAJAUUTINEN            23.6.2011 klo 10.00

YIT MYI LOGISTIIKKAKIINTEISTÖN VANTAALLA UBS EURO CORE:LLE

YIT Rakennus Oy ja UBS (Lux) Real Estate – Euro Core Fund – Euro Zone (“UBS Euro Core”) ovat 22.6.2011 allekirjoittaneet sopimuksen, jolla YIT myy rahastolle Tiilitie Logistics -nimisen logistiikkakiinteistön Vantaan Petikossa. Tiilitie Logistics koostuu kahdesta erillisestä kiinteistöyhtiöstä, joissa on valmistuessaan yhteensä noin 27 000 m2 modernia varasto-, tuotanto- ja toimistotilaa. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että kohteelle haetaan kansainvälistä LEED-ympäristöluokitusta. Kiinteistökaupan kokonaisarvo on noin 40 milj. euroa.

Tiilitie Logistics toteutetaan kahdessa vaiheessa. Ensimmäinen vaihe on valmistunut kesäkuussa 2011 ja on suuruudeltaan noin 10 000 m2. Kiinteistö on täysin vuokrattu ja sinne sijoittavat toimintansa Tecalemit Environment Oy, Tecalemit Flow Oy ja Tecalemit Industrial Oy sekä Haugen-Gruppen Oy ja Suomen Elintarviketuonti Oy Nordqvist. Myös toisen vaiheen rakentaminen on käynnissä ja valmistuessaan keväällä 2012 se tarjoaa noin 17 000 m2 toimitilat logistisesti keskeistä sijaintia edellyttäville yrityksille. Toisen vaiheen päävuokralaiseksi tulee Oy Lining Ab.

Tiilitie Logistics jatkaa YIT:n logistisen rakentamisen konseptia. Se on kehitetty yrityksille, jotka tarvitsevat monipuolista ja liiketoiminnan myötä joustavaa tilaa saman katon alta.

­- Olemme iloisia siitä, että kehittämämme logistiikkakonsepti on herättänyt runsaasti kiinnostusta vuokrauskohteena. Lisäksi on erittäin mieluisaa nähdä, että kohde oli sopiva Euroopan laajuisesti toimivan ammattisijoittajan salkkuun, toteaa YIT:n pääkaupunkiseudun logistiikkahankkeista vastaava yksikönjohtaja Jukka Hanhilahti.

Lisätietoja antavat:
Seppo Martikainen, johtaja, transaktiot, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 460 913, seppo.martikainen@yit.fi
Jukka Hanhilahti, johtaja, logistiikkarakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, 040 557 6514, jukka.hanhilahti@yit.fi

YIT OYJ

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi