FLSmidth skal levere udstyr til kobbermine i Zambia

Selskabsmeddelelse til Finanstilsynet nr. 14-2011, 29. juni 2011

FLSmidth har modtaget en ordre til en værdi af cirka DKK 260 mio. (cirka USD 50 mio.) fra Kalumbila Minerals Ltd., et 100%-ejet datterselskab af First Quantum Minerals Ltd., på udstyrsleverancer til en omfattende udvidelse af kundens anlæg, Sentinel-projektet, der ligger i det nordlige Zambia.

Ordren omfatter leverance af 4 møller fordelt på to produktionslinjer med en semi-autogenmølle og en kuglemølle til hver linje. Både semi-autogen og kuglemøllerne vil blive de største der nogen sinde er installeret på det afrikanske kontinent.

"Zambia er en stor kobberproducent med betragteligt vækstpotentiale. Kraftig økonomisk vækst og betydelige råmaterialeforekomster har gjort landet til et attraktivt sted for investeringer. Ordren viser at FLSmidth er en vigtig leverandør på dette stadig mere betydningsfulde marked," udtaler adm. koncernchef Jørgen Huno Rasmussen.

-------------------------------------

Henvendelser om denne meddelelse kan rettes til koncerndirektør Christian Jepsen, FLSmidth & Co. A/S på tlf. +45 36 18 18 00.

For yderligere oplysninger om FLSmidth henvises til www.flsmidth.com.

Pernille Friis Andersen
Corporate Communications & Investor Relations