Trifork A/S underskriver endelig aftale med Erlang Solutions Ltd.

Trifork A/S har i dag underskrevet den endelige aftale med Erlang Solutions om erhvervelse af en kontrollerende ejerandel i selskabet. Trifork opjusteret omsætningen for 2011 til DKKm 180 og EBITDA-resultatet til DKKm 26,5.

Aarhus, 2011-07-06 08:48 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Trifork A/S har i dag underskrevet den endelige aftale med Erlang Solutions om erhvervelse af en kontrollerende ejerandel i selskabet. Teknologisk og geografisk komplementerer de to selskaber hinanden, og investeringen forventes allerede i 2011 at påvirke resultatet positivt. Trifork har således opjusteret omsætningen for 2011 til DKKm 180 (mod DKKm 170) og EBITDA-resultatet til DKKm 26,5 (mod DKKm 25).

Den 10. juni 2011 underskrev Trifork et term sheet med det engelske selskab Erlang Solutions (jf. selskabsmeddelelse nr. 7/2011), og i dag er den endelige aftale blevet underskrevet.

Ifølge aftalen erhverver Trifork pr. 1. juli 2011 en kontrollerende ejerandel i Erlang Solutions ved køb af 50.1% af aktiekapitalen. Betaling for ejerandelen sker i form af Trifork aktier og et kontantbeløb. Erlang Solutions fortsætter som en selvstændig forretningsenhed med Trifork repræsenteret i bestyrelsen.

Stor komplementaritet
Investering i Erlang Solutions er i tråd med Trifoks fokus og kernekompetence indenfor de mobile teknologier. Erlang Solutions unikke ekspertise inden for Erlang OTP teknologi vil muliggøre ”end to end” løsninger indenfor: Telecom, messaging, betalingssystemer og proceskontrol. Endvidere vil Erlang Solutions etablering i London, Stockholm og Krakow være et vigtig brohoved i Triforks internationaliseringsstrategi. Trifork er i dag etableret i Aarhus, København og Zürich og har en målsætning om at være internationalt repræsenteret i 7 byer i 2015.

Opjustering af forventningerne til 2011
Erlang Solutions forventes allerede i 2011 at påvirke positivt til resultatudviklingen i Trifork. Som meddelt i selskabsmeddelelse nr. 7/2011 forventes omsætningen for 2011 nu at blive DKKm 180 mod tidligere forventet DKKm 170, og EBITDA-resultatet forventes at blive DKKm 26,5 mod tidligere forventet DKKm 25. EBITDA-marginen for 2011 forventes fortsat at blive 15%.

Bestyrelsen for Trifork A/S

Yderligere information: Jørn Larsen, jla@trifork.com, +45 4072 8483