NASDAQ OMX København byder Danske Andelskassers Bank velkommen

København den 7. juli, 2011 - NASDAQ OMX København meddeler at handlen med Danske Andelskassers Bank-aktier (DAB) starter i dag på NASDAQ OMX København. Danske Andelskassers Bank er et mid cap-selskab inden for sektoren Finans og bliver det første selskab til at børsnotere sig på NASDAQ OMX København i 2011.

Danske Andelskassers Bank er en virksomhed med en stærk lokalforankring via et bredt filialnet bestående af 52 afdelinger beliggende i Jylland og på Fyn. Kundekredsen består af 125.000 privat- og erhvervskunder, som betjenes af bankens 549 ansatte.

Carsten Borring, direktør for Notering og Selskaber, NASDAQ OMX København siger: “Vi er stolte af at kunne byde Danske Andelskassers Bank velkommen på NASDAQ OMX København og glade for at kunne tilbyde vores investorer en ny investeringsmulighed i mid cap-segmentet. Danske Andelskassers Bank er et selskab med en bredt forankret, lokal profil og vi ser frem til at hjælpe virksomheden med at få det bedste ud af både det danske såvel som det internationale kapitalmarked.”

Formand for bestyrelsen i Danske Andelskassers Bank, Jakob Fastrup siger: ”Danske Andelskassers Bank bygger på værdierne og styrkerne fra andelskasserne, herunder blandt andet et stærkt lokalt engagement og et tæt samarbejde med kunder, ejere og andre samarbejdspartnere. Vi er meget glade for at kunne børsnotere os på NASDAQ OMX København, og vi ser frem til at give vores nuværende aktionærer alle de fordele, der følger af dette samt give fremtidige aktionærer muligheden for at tage del i vores vækst og udvikling fremover."

- # -

Om NASDAQ OMX

NASDAQ OMX Group, Inc. er verdens største børsselskab. Selskabet leverer tjenester inden for handel og børsteknologi samt tjenester til børsnoterede selskaber på seks kontinenter med over 3.500 noterede selskaber. NASDAQ OMX tilbyder selskaber flere muligheder for kapitalrejsning rundt om i verden; noteringer i USA, på NASDAQ OMX Nordic, NASDAQ OMX Baltic, NASDAQ OMX First North og det amerikanske 144A PORTAL marked. Selskabet tilbyder handel med flere forskellige aktiver, blandt andet aktier, derivater, renteprodukter, råvarer, strukturerede produkter og ETF’er. NASDAQ OMX teknologi understøtter driften af over 70 børser, clearingorganisationer og værdipapircentraler i mere end 50 lande. NASDAQ OMX Nordic og NASDAQ OMX Baltic er ikke juridisk enhed, men beskriver det fælles produktudbud fra NASDAQ OMX-børserne i Helsingfors, København, Stockholm, Island, Tallinn, Riga og Vilnius. For yderligere information om NASDAQ OMX, gå til http://www.nasdaqomx.com.

*Se mere om NASDAQ OMX på  Facebook og  Twitter.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

The matters described herein contain forward-looking statements that are made under the Safe Harbor provisions of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. These statements include, but are not limited to, statements about NASDAQ OMX's products and offerings. We caution that these statements are not guarantees of future performance. Actual results may differ materially from those expressed or implied in the forward-looking statements. Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond NASDAQ OMX's control. These factors include, but are not limited to factors detailed in NASDAQ OMX's annual report on Form 10-K, and periodic reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission. We undertake no obligation to release any revisions to any forward-looking statements.

KONTAKT:

NASDAQ OMX København