NORVESTIA SIJOITTAA VIESTINTÄTOIMISTO MILTTONIIN

Helsinki, Suomi, 2011-07-07 11:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Norvestia Oyj                       Lehdistötiedote 7.7.2011 klo 12.50

NORVESTIA SIJOITTAA VIESTINTÄTOIMISTO MILTTONIIN

Norvestia Oyj sijoittaa viestintätoimisto Milttoniin. Järjestelyn kautta Norvestian omistusosuus Milttonista on 50 %. Toiset 50 % omistaa Milttonin perustajaosakas ja toimitusjohtaja Mathias Järnström. Järjestelyn tavoitteena on luoda edellytykset Suomen ensimmäisen merkittävän kansainvälisesti toimivan markkinointiviestintätoimiston rakentamiselle sekä entisestään vahvistaa Milttonin asemaa alan edelläkävijänä.

”Suomalaisten brändien ja vientiteollisuuden menestyminen vaatii uutta otetta kansainväliseen viestintään. Miltton on tuonut rohkeaa ajattelua alalle yhdistämällä markkinointi- ja yritysviestintää sekä rakentanut toimintamallin, joka pystyy tarjoamaan kansainvälistyvälle suomalaiselle elinkeinoelämälle uuden kustannustehokkaan vaihtoehdon kommunikoida kasvumarkkinoillaan. Erityisen kiinnostavaa Milttonissa on sen vahva konseptuaalinen osaaminen sekä kyky hyödyntää omia ja ansaittuja viestintäkanavia. Haluamme vahvistaa tätä kehitystä entisestään tuomalla palveluyhtiöiden kasvu- ja kansainvälistymisosaamista Milttonin toimintaan,” sanoo Norvestian hallituksen puheenjohtaja J.T. Bergqvist.

Vuonna 2001 perustettu Miltton on nopeasti noussut maamme johtavaksi viestintätoimistoksi. Sen asiakkaina on merkittävä osa Suomen johtavista yrityksistä sekä joukko kansainvälisiä brändejä. Miltton tarjoaa suomalaisille asiakkailleen oman itsenäisen toimistoverkostonsa kautta kansainvälisiä palveluita yli 20 maassa. Yrityksen myyntikate oli vuonna 2010 noin 3,8 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta liki 20 %. Yhtiön palveluksessa on noin 50 henkilöä. Miltton jatkaa vahvan kasvuhakuisen strategiansa toteuttamista. Tulevaisuuden tavoitteena on rakentaa oma toimistoverkosto sellaisilla markkinoilla, joilta suomalainen teollisuus hakee kasvuaan, kuten Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa.

”Olemme 10 vuoden ajan rakentaneet Milttonista alan haastajan ja saavuttaneet merkittävän aseman Suomessa. Emme kuitenkaan tyydy tähän. Nyt on aika rakentaa seuraavaa 10 vuotta, luoda alalle uusia markkinointiviestinnällisiä toimintamalleja, hakea kansainvälistä kasvua sekä tulevaisuudessa sitouttaa avainhenkilöitä entistä tiiviimmin toimintaamme. Norvestia on tälle matkalle erinomainen kumppani,” kertoo Milttonin perustaja ja toimitusjohtaja Mathias Järnström.

Norvestia osallistuu Milttonin toimintaan aktiivisen strategisen hallitustyöskentelyn kautta. Mathias Järnström jatkaa Milttonin toimitusjohtajana.

Lisätietoja:
Jan Sasse, Executive Advisor, Norvestia Oyj, 040-861 9151, jan.sasse@norvestia.fi
Mathias Järnström, toimitusjohtaja, Miltton, 0400-738 002, mathias.jarnstrom@miltton.fi

Norvestia
Norvestia Oyj:n tytäryhtiö Norvestia Industries Oy on teollisuussijoitusyhtiö, jonka tavoitteena on tehdä pitkäaikaisia sijoituksia palveluyrityksiin, joilla on hyvät kilpailuedellytykset kotimarkkinoillaan sekä mahdollisuus hyödyntää palvelukehitysinnovaatioitaan myös kansainvälisesti. Norvestian teollisuussijoitustoiminnan perusta on olla muiden pääomistajien kanssa aktiivinen sijoittaja, joka toiminnallaan nostaa kohdeyritysten arvoa. Tämä tapahtuu erityisesti sijoitusten alkuvaiheessa tapahtuvan strategian määrittelyn sekä sitä tukevan hallitustyöskentelyn kautta. Sijoitukset ovat pitkäaikaisia eikä niistä irtautumiselle määritellä tiukkaa aikarajaa.

Miltton
Miltton on vuonna 2001 perustettu viestintätoimisto. Yrityksen myyntikate vuonna 2010 oli noin 3,8 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta liki 20 %. Yhtiön palveluksessa on noin 50 henkilöä.