INVISIO Communications ingår nytt konsumentavtal

Stockholm, 20 juli 2011

INVISIO Communications ingick 2008 ett exklusivt licens- och samarbetsavtal med Motorola inom affärsområde Konsumentprodukter som gav Motorola global och exklusiv tillgång till INVISIO Communications patenterade teknik med rätt att tillverka, marknadsföra och sälja gemensamt utvecklade headset till konsumentmarknaden.

Som tidigare kommunicerats var avtalet villkorat av vissa mål och åtaganden, som ej uppfyllts. Avtalet löpte därför ut den 31 mars 2011 och omförhandlingar har pågått i positiv anda under det andra kvartalet.

Idag har ett nytt avtal ingåtts som innebär att Motorola kan fortsätta tillverka och marknadsföra produkter med INVISIOs teknik till och med den 31 maj 2012. Avtalet innebär även att Motorola inte längre har exklusivitet på INVISIOs teknik för konsumentmarknaden, vilket innebär att INVISIO har möjlighet att ingå avtal med andra aktörer.

För ytterligare information, kontakta:

Lars Højgård Hansen, vd INVISIO Communications
Mobile: + 45 7240 5555
lhh@invisiocommunications.com

Om INVISIO Communications AB
INVISIO Communications AB är ett publikt företag som är noterat på First North Premier Segment (IVSO), en alternativ aktiemarknad på Nasdaq OMX Stockholm. INVISIO Communications har patent på ”Bone Conduction”-tekniken, som stödjer bästa möjliga ljudkvalité i extrema ljudmiljöer, samt Soft Spring för optimal komfort i örat. Båda patenten finns i företagets INVISIO®-headsets för konsument och professionella användare. Produkterna används av militär, specialstyrkor, polis, brandmän och säkerhetsföretag runtom i världen och de produkter som tillverkas av Motorola till följd av licensavtal.  Mer information finns på företagets hemsida www.invisiocommunications.com. Mangold Fondkommission AB (tel. + 46-8-503 015 50) är certifierad rådgivare för INVISIO Communications AB på First North Premier Segment.