DELÅRSRAPPORT ­ 2. KVARTAL 2011

Nr. 31

SELSKABSMEDDELELSE

02. august 2011

OMSÆTNINGEN STEG MED 3,6%. NETTORESULTATET UDGJORDE DKK 626 MIO. DET FRIE CASH FLOW UDGJORDE DKK 227 MIO.

• Omsætningen er steget med 3,6% (10,2% i lokal valuta) til DKK 1.392 mio. mod DKK 1.343 mio. i 2. kvartal 2010

• Omsætningen i Nord- og Sydamerika er steget med 16,2% (30,2% i lokal valuta)
  • Europa er faldet med 11,9% (-10,9% i lokal valuta)
  • Asien og Stillehavsområdet er steget med 7,6% (5,2% i lokal valuta)

• Bruttomarginen er steget til 74,4% i 2. kvartal 2011 mod en bruttomargin på 72,9% i 2. kvartal 2010

• EBITDA er faldet med 6,2% til DKK 512 mio., hvilket giver en EBITDA-margin på 36,8% i forhold til en EBITDA-margin på 40,7% i 2. kvartal 2010

• EBIT er faldet med 8,3% til DKK 440 mio., hvilket giver en EBIT-margin på 31,6% i forhold til en EBIT-margin på 35,7% i 2. kvartal 2010

• Periodens resultat er øget med 56,1% til DKK 626 mio. i forhold til et resultat på DKK 401 mio. i 2. kvartal 2010. Korrigeret for nedskrivningen af earn-out-hensættelsen til PANDORA CWE, på baggrund af ændrede forventninger for PANDORA CWE, er nettoresultatet for 2. kvartal 2010 faldet med 17,7% til DKK 330 mio.

• Det frie cash flow udgjorde i 2. kvartal 2011 DKK 227 mio. mod DKK 229 mio. i 2. kvartal 2010.

Resultatforventninger til 2011

Vores resultatforventninger for 2011 har ændret sig fra tidligere udmeldte forventninger om en omsætningsvækst på ikke mindre end 30% og en EBITDA-margin på minimum 40% for 2011, til en omsætning i 2011 på niveau med 2010 samt en EBITDA-margin i den lave ende af 30erne. PANDORA forventer endvidere, at anlægsinvesteringerne vil udgøre ca. DKK 230 mio. og at den effektive skatteprocent vil være ca. 18%.

TELEFONKONFERENCE

En telefonkonference for investorer og finansanalytikere afholdes i dag kl. 10.00 dansk tid og kan følges fra vores hjemmeside: www.pandoragroup.com. Den tilhørende præsentation vil være tilgængelig på vores hjemmeside en time inden telekonferencen.

Investorer og analytikere kan benytte følgende telefonnumre:

Danmark: +45 80 88 84 64

Storbritannien (internationalt): +44 (0) 800 694 0257

USA: +1 866 966 9439

Hjælp os med at sikre, at telefonkonferencen begynder rettidigt, og ring på det relevante nummer fem minutter inden det planlagte starttidspunkt. Deltagere, der ringer op til telefonkonferencen, skal angive bekræftelseskoden 88601752.

Om PANDORA

PANDORA designer, fremstiller og markedsfører håndforarbejdede og moderne smykker fremstillet af ædle materialer og til tilgængelige priser. PANDORAs smykker sælges i over 55 lande fordelt på seks kontinenter via mere end 10.000 forhandlere, herunder knap 500 PANDORA-brandede Konceptbutikker.

PANDORA blev stiftet i 1982 og har hovedkontor i København. PANDORA beskæftiger på verdensplan over 5.000 medarbejdere, hvoraf 3.600 arbejder i Gemopolis i Thailand, hvor virksomheden fremstiller sine smykker. PANDORA er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen i Danmark. I 2010 udgjorde PANDORAs samlede omsætning DKK 6,7 mia. (ca. EUR 895 mio.). Yderligere oplysninger fås på www.pandoragroup.com

For yderligere information kontakt venligst:

INVESTOR RELATIONS
Morten Eismark, VP Group Investor Relations