REVENIO GROUP OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.-30.6.2011

Liiketulos ja liiketoiminnan rahavirta kasvoivat merkittävästi

Helsinki, 2011-08-08 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Revenio Group Oyj                       Pörssitiedote 8.8.2011 klo 9.00

REVENIO GROUP OYJ:N OSAVUOSIKATSAUS 1.1.-30.6.2011 -Liiketulos ja liiketoiminnan rahavirta kasvoivat merkittävästi

1-6/2011

– Liikevaihto 18,3 (13,0) milj. euroa, kasvua 40,6 %

– Liiketulos 2,3 (-0,6) milj. euroa eli 12,4 (-4,8) % liikevaihdosta

– Tulos ennen veroja 2,1 (-0,6) milj. euroa

– Laimentamaton ja laimennettu osakekohtainen tulos 0,021 (-0,006) euroa

– Liiketoiminnan rahavirta 2,1 (0,4) milj. euroa

– Yhtiökokous päätti maksaa osinkoa 0,02(0,01)euroa/osake

– Terveydenhoito-segmentissä vahvaa kehitystä, liikevoitto lähes kaksinkertaistui edellisvuodesta

– Järjestelmät- ja Turva-segmenteissä myös vahva tulosparannus vertailuajankohtaan nähden

– Midas Touch kääntyi selvästi voitolliseksi katsauskauden aikana

-Done Information luokiteltiin myytävänä olevaksi liiketoiminnoksi katsauskaudella ja myytiin katsauskauden jälkeen

-Myynnistä kirjataan kolmannen vuosineljänneksen tulokseen kertaluonteisena eränä arviolta n. 1,5 milj. euron myyntivoitto

-Yhtiö pitää ennallaan vuoden 2011 tulosohjeistuksen: Vuoden 2011 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuodesta 2010. Liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriö arvioidaan olevan positiivinen ja paranevan merkittävästi vuodesta 2010

-4-6/2011

Liikevaihto 9,5 (6,4) milj. euroa, kasvua 48,4 %

– Liiketulos 1,3 (-0,4) milj. euroa eli 13,2 % (-5,5 %) liikevaihdosta

Toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaara:

”Ensimmäinen vuosipuolisko oli Revenio-konsernille erittäin menestyksekäs. Saavutimme voitollisen liiketuloksen kaikilla liiketoiminta-alueilla ja useissa liiketoiminnoissa tehtiin huomattavia tulosparannuksia. Yhtiöistä Icare Finland kehittyi erityisen myönteisesti lähes kaksinkertaistaen liikevoittonsa edellisvuoteen verrattuna. Midas Touch kääntyi katsauskaudella voitolliseksi viime vuoden loppupuolen toiminnan uudelleenjärjestelyjen ansiosta, ja kehittyy nyt lupaavasti valitsemissaan asiakassegmenteissä ja liiketoiminnoissa.

Done Logisticsin projektit Norjassa ovat intensiivisessä asennusvaiheessa, mikä näkyi yhtiön liikevaihdon ja kannattavuuden selvänä kasvuna. Boomeranger Boatsille vuosipuolisko oli yksi kaikkien aikojen parhaita.

FLS Finlandille vuoden alku oli heikko, mutta kysyntä piristyi vuoden puoliväliä kohti tultaessa. Done Software Solutions kehittyi tasaisesti hyvän tulostasonsa säilyttäen.

Done Information luokiteltiin katsauskauden aikana lopetettavaksi liiketoiminnoksi ja myytiin heinäkuussa ruotsalaiselle Semantix-konsernille. Yhtiö oli katsauskaudella kohentanut tulostaan edellisvuodesta.

Liiketoiminnan kehitys näkyi selvästi taloudellisissa tunnusluvuissa kautta linjan. Korkea omavaraisuutemme ja alhainen nettovelkaantuneisuus luovat hyvät mahdollisuudet liiketoiminnan edelleenkehittämiselle.”

MARKKINATILANNE

Markkinatilanne konsernin eri segmenteissä oli kokonaisuutena katsauskaudella edellisen vuoden vertailuajankohtaa parempi.

Palveluiden tuotannon keskittäminen Palvelut-segmentin Midas Touchissa on mahdollistanut kapasiteetin tehokkaamman käytön ja markkinoilla nähdään olevan riittävästi kysyntää, jotta yhtiön kapasiteettia voidaan hyödyntää tehokkaasti ja kannattavasti. Inbound-palveluiden markkinassa nähdään maltillisia kasvumahdollisuuksia.

Terveydenhoito-segmentissä markkinatilanne on myönteinen. Segmentillä on useita kasvuvaiheessa olevia vientimarkkinoita ja tuotteiden kilpailukyky on vahva. Markkinoilla kohdataan voimakasta hintakilpailua muita silmänpaineen mittausteknologioita edustavien laitevalmistajien taholta.

Turva-segmentissä on liikkeellä runsaasti tarjouspyyntöjä sekä perinteisillä että uusilla markkina-alueilla. Kiinnostusta lisäävät yhtiön valmistamien veneiden vaativat kansainväliset referenssit ja näiden saama näkyvyys. Markkinatilanteeseen tuovat epävarmuutta Euroopan perinteisten markkina-aluiden valtiontalouksien epävarmat näkymät.

Teknologia-segmentissä markkinatilanne on parantunut katsauskauden edetessä ja saman kehityksen odotetaan jatkuvan. Kysyntä on kuitenkin edelleen matalalla tasolla.

Järjestelmät-segmentissä markkinatilanne säilyi ennallaan, vaikka jonkin verran viimevuotista enemmän tarjouspyyntöjä on liikkeellä yhtiöiden perinteisessä asiakaskunnassa.

Projektitoimintaa harjoittavissa segmenteissä katsauskaudella nähdyn talouskehityksen jatkuminen vuonna 2012 edellyttää merkittävien lisätilausten saamista vuoden 2011 aikana.

LIIKEVAIHTO, KANNATTAVUUS JA TULOS

Palvelut-segmentin Done Information luokiteltiin katsauskaudella myytävänä olevaksi liiketoiminnoksi. Osavuosikatsauksen liikevaihto-ja tulostiedot esitetään erikseen jatkuista ja myytävänä olevista liiketoiminnoista IFRS 5-standardin mukaisesti.

Revenio Group -konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto 1.1.–30.6.2011 oli 16,3 (11,2) miljoonaa euroa. Liikevaihdon muutos oli 44,6 prosenttia. Toisen vuosineljänneksen jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 8,5 (5,5) miljoonaa euroa ja liikevaihdon muutos 54,3 prosenttia.

Jatkuvien toimintojen liiketulos 1.1.–30.6.2011 ennen poistoja (ebitda) oli 2,5 (-0,2) miljoonaa euroa eli 15,4 (-1,4) prosenttia liikevaihdosta. Jatkuvien toimintojen liiketulos oli 2,1 (-0,7) miljoonaa euroa eli 13,1 (-6,1) prosenttia liikevaihdosta. Jatkuvien toimintojen tulos ennen veroja oli 2,0 (-0,7) miljoonaa euroa eli 12,3 (-5,9) prosenttia liikevaihdosta. Jatkuvien toimintojen tulos 1.1.–30.6.2011 oli 1,4 (-0,5) miljoonaa euroa, ja toisen vuosineljänneksen jatkuvien toimintojen tulos 0,8 (-0,4) miljoonaa euroa eli 9,6 (-4,5) prosenttia liikevaihdosta.

Myytävänä olevien liiketoimintojen liikevaihto 1.1.-30.6.2011 oli 2,0 (1,8) miljoonaa euroa ja tulos 0,1 (0,1) miljoonaa euroa. Liikevaihto toisella vuosineljänneksellä oli 1,1 (1,0) miljoonaa euroa ja tulos 0,1 (0,0) miljoonaa euroa.

Jatkuvien toimintojen 1.-30.6.2011 laimentamaton ja laimennettu tulos per osake oli 0,019 (-0,007) euroa ja myytävänä olevien liiketoimintojen 0,002(0,001) euroa. Oma pääoma/osake oli 0,19 euroa (0,19 euroa).

Konsernin liikevaihto kasvoi viimevuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Liikevaihdon kasvusta merkittävin osa tuli Terveydenhoito- ja Järjestelmät-segmenteistä sekä Turva-segmentistä. Konsernin kannattavuus parani merkittävästi johtuen erityisesti liikevaihdon kehittymisestä Terveydenhoito- ja Järjestelmät-segmenteissä sekä toiminnan tehostumisesta Midas Touchissa, jossa kustannustaso aleni vertailuajankohtaan nähden merkittävästi.

TASE, RAHOITUS JA INVESTOINNIT

Konsernin taseen loppusumma 30.6.2011 oli 25,2 (24,8) miljoonaa euroa. Konsernin oma pääoma oli 14,6 (14,5) miljoonaa euroa. Konsernin korollinen nettovelka oli katsauskauden lopussa 0,3 (1,8) miljoonaa euroa ja nettovelkaantumisaste 1,9 (12,3) prosenttia. Konsernin omavaraisuusaste oli 61,2 (60,4) prosenttia. Konsernin likvidit varat katsauskauden päättyessä olivat 1,9 (1,8) miljoonaa euroa.

Konsernin rahoitustilanne säilyi katsauskaudella vakaana. Likvidien varojensa lisäksi konsernilla on 2,0 miljoonan euron suuruinen limiitti, joka katsauskauden päättyessä oli kokonaan nostamatta.

Liiketoiminnan rahavirta 1.1.–30.6.2011 oli 2,1 (0,4) miljoonaa euroa. Liiketoiminnan rahavirta toisella vuosineljänneksellä oli -0,3 (-0,1) miljoonaa euroa.

Konsernin investoinnit aineellisiin ja aineettomiin käyttöomaisuushyödykkeisiin olivat 0,3 (0,2) miljoonaa euroa.

LIIKETOIMINTA SEGMENTEITTÄIN

Revenio Group Oyj:n liiketoiminta on jaettu viiteen segmenttiin: Palvelut (Midas Touch), Järjestelmät (Done Logistics ja Done Software Solutions), Terveydenhoito (Icare Finland), Turva (Boomeranger Boats) ja Teknologia (FLS Finland). Segmenttirakenne vastaa konsernin organisaatiorakennetta ja sisäistä tulosraportointia.

Palvelut

Palvelut-segmentin liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 2,4 (3,8) miljoonaa euroa, ja se pieneni 35,5 prosenttia. Segmentin kate oli 0,1 (-0,8) miljoonaa euroa. Toisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 1,2 (1,8) miljoonaa euroa ja kate 0,1 (-0,4) miljoonaa euroa.

Midas Touchin liikevaihto laski edellisvuoteen verrattuna. Samanaikaisesti alentuneista kustannuksista johtuen liiketulos parani merkittävästi kääntyen voitolliseksi. Tuloskehityksen taustalla ovat syksyllä 2010 toteutetut sopeutus- ja uudelleenjärjestelytoimenpiteet, joissa toiminta keskitettiin kahteen toimipisteeseen sekä hieman parantunut markkinatilanne. Yhtiö on myös pystynyt pienentämään tuotto-odotukseltaan suuririskisempien telemarkkinointikampanjoiden osuutta liiketoiminnassaan.

Järjestelmät

Järjestelmät-segmentin muodostavat Done Logistics, joka toimittaa yrityksille niiden sisäiseen logistiikkaan liittyviä materiaalinkäsittelyjärjestelmiä sekä Done Software Solutions, joka toimittaa sisälogistiikan ja varastonhallinnan tietojärjestelmiä
ja niihin liittyviä palveluja. Done Software Solutions aloitti itsenäisenä yrityksenä 1.5.2010 Done Logisticsin osittaisjakautumisen myötä. Tämän osavuosikatsauksen vertailutiedot esitetään, kuten järjestely olisi ollut voimassa koko vertailutietojen kuvaaman ajan.

Järjestelmät-segmentin liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 5,7 (2,0) miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu oli 184,0 prosenttia. Segmentin kate oli 0,5 (-0,3) miljoonaa euroa. Toisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 3,2 (0,8) miljoonaa euroa ja kate 0,3 (-0,2) miljoonaa euroa.

Done Logistics paransi selvästi liikevaihtoaan ja kannattavuuttaan edellisvuoteen verrattuna. Kehitykseen vaikuttivat merkittävimmin vuonna 2010 saadut Norjan tilaukset. Yhtiö sai katsauskaudella myös pienehköjä muita tilauksia vuodelle 2011.

Done Software Solutions kykeni myös kasvattamaan sekä liikevaihtoaan että liiketulostaan katsauskaudella. Hyvän kustannustehokkuuden ansiosta toiminta itsenäisenä yhtiönä on ollut selkeästi kannattavaa myös vaativassa markkinatilanteessa.

Terveydenhoito

Terveydenhoito-segmentin muodostaa silmänpainemittareiden kehittämiseen, valmistamiseen ja myyntiin erikoistunut Icare Finland.

Terveydenhoito-segmentin liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 4,4 (3,2) miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu oli 37,5 prosenttia. Segmentin kate oli 1,9 (1,0) miljoonaa euroa. Toisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 2,2 (1,5) miljoonaa euroa ja kate 0,9 (0,5) miljoonaa euroa.

Silmänpainemittareiden kysyntä kasvoi edellisvuoden vastaavan ajankohtaan verrattuna. Kysyntä oli vahvaa kaikilla merkittävillä vientimarkkinoilla perustuen valtaosin ensimmäisen tuotesukupolven tuotteisiin. Uusien tuotteiden myyntilupaprosessien eteneminen USA:ssa on ollut toistaiseksi odotettua hitaampaa FDA:n tuotealuetta koskevasta muuttuneesta sääntelystä johtuen.

Turva

Turva-segmentin muodostava Boomeranger Boats suunnittelee, valmistaa ja myy erikoisvalmisteisia RIB-veneitä (Rigid Inflatable Boats) pääasiassa eri maiden meripelastusyksiköille, viranomaisille sekä puolustusvoimille.

Turva-segmentin liikevaihto tammi-kesäkuussa oli 2,6 (1,6) miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu oli 63,1 prosenttia. Segmentin kate oli 0,4 (0,1) miljoonaa euroa. Toisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 1,2 (0,9) miljoonaa euroa ja kate 0,2 (0,0) miljoonaa euroa.

Katsauskaudella valmistettiin useita lyhyehkön toimitusajan venetilauksia. Tuotantotehokkuus lyhyissä valmistussarjoissa oli aiempaa parempi, mikä näkyi selvästi parantuneena kannattavuutena. Asiakaspohjaa on pyritty edelleen systemaattisesti laajentamaan uusille vientimarkkinoille. Yhtiön merkittävä uusi tilaus katsauskaudella oli Volvo Ocean Race – kilpailun tukitehtäviin toimitettavat veneet.

Teknologia

Teknologia-segmentin muodostava FLS Finland (aikaisemmin Finnish Led-Signs) on Pohjoismaiden suurin LED-hinnannäyttölaitteiden toimittaja sekä Suomen johtava LED-näyttölaitteiden ja pysäköinnin informaatiojärjestelmien valmistaja.

Teknologia-segmentin liikevaihto oli tammi-kesäkuussa 1,1 (0,7) miljoonaa euroa. Liikevaihdon kasvu oli 63,1 prosenttia. Segmentin kate oli 0,0 (-0,1) miljoonaa euroa. Toisen vuosineljänneksen liikevaihto oli 0,7 (0,4) ja kate 0,06 (-0,03) miljoonaa euroa.

Segmentin liikevaihto kasvoi edellisvuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna. Tilausmäärät olivat kuitenkin pieniä. Katsauskauden merkittävin asiakastoimitus oli pysäköinninohjausjärjestelmän laajennus Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Katsauskaudella solmittiin myös uusi kolmivuotinen toimitussopimus LED-hintanäytöistä Neste Oilin kanssa.

Jatkuvat toiminnot
  Liikevaihto       Segmentin kate
  1-6/2011 %- 1-6/2010 %- 1-6/2011   1-6/2010
  MEUR osuus MEUR osuus MEUR % MEUR %
Palvelut 2,4 15 3,8 34 0,09 4 -0,78 -21
Järjestelmät yhteensä 5,7 35 2,0 18 0,45 8 -0,27 -13
-Done Logistics 5,1 31 1,5 13 0,35 7 -0,33 -22
-Done Software Solutions 0,6 4 0,5 5 0,10 17 0,06 11
Terveydenhoito 4,4 27 3,2 29 1,91 43 1,02 32
Turva 2,6 16 1,6 14 0,36 14 0,06 4
Teknologia 1,1 7 0,7 6 0,01 1 -0,13 -20
Yhteensä 16,3 100 11,2 100 2,82 17 -0,11 -1
Emoyhtiön kulut         -0,68   -0,58
Liiketulos         2,14 13 -0,69 -6

Konsernin jatkuvien toimintojen liikevaihto, segmentin kate ja liiketulos neljänneksittäin olivat:

MEUR               Q2/11 Q1/11 Q4/10  Q3/10 Q2/10 Q1/10

Liikevoitto  1,17 0,97 1,04 0,27 -0,39 -0,30
Liikevoitto-%  13,8 12,4 12,0 4,7 -7,2 -5,2

HENKILÖSTÖ

Konsernin jatkuvien toimintojen henkilöstömäärä katsauskaudella oli keskimäärin 252 (353) henkilöä ja myytävänä olevien liiketoimintojen 37 (37) henkilöä. Katsauskauden lopun henkilöstömäärä jatkuvissa toiminnoissa oli 257 (347) ja myytävänä olevissa liiketoiminnoissa 39 (37) henkilöä.

Henkilöstön määrä segmenteittäin keskimäärin katsauskauden aikana, jatkuvat toiminnot:

30.6.2011 30.6.2010 Muutos

Palvelut 142 260 -118
Järjestelmät 59 45 14
Terveydenhoito 12 10 2
Turva 23 22 1
Teknologia 12 12 0
Emoyhtiö 4 4 0
Yhteensä 252 353 -101

Jatkuvien toimintojen katsauskaudella maksetut palkat ja palkkiot yhteensä olivat 4,3 miljoonaa euroa (5,1 miljoonaa euroa).

OSAKKEET, OSAKEPÄÄOMA JA JOHDON OMISTUS

Revenio Group Oyj:n kokonaan maksettu ja kaupparekisteriin merkitty osakepääoma 30.6.2011 oli 5.314.918,72 euroa ja osakkeiden lukumäärä 76.839.730 kappaletta. Yhtiöllä on yksi osakelaji. Kaikilla osakkeilla on samanlainen äänioikeus sekä oikeus osinkoon ja yhtiön varoihin.

Hallituksen jäsenten ja toimitusjohtajan omistusosuus osakkeista 30.6.2011 oli 1,4 prosenttia eli 1.076.210 osaketta ja optio-oikeuksista 18,6 prosenttia eli 684.365 optio-oikeutta.

MUUTOKSET OSAKKEENOMISTUKSESSA

Katsauskaudella ei ollut liputuskynnyksen ylittäviä muutoksia osakkeenomistuksessa.

VOIMASSA OLEVAT OPTIO-OHJELMAT

Revenio Group Oyj:n hallitus päätti 23.11.2007 varsinaisen yhtiökokouksen 3.4.2007 myöntämien osakeantivaltuuksien nojalla optiojärjestelmästä, johon kuuluu enintään 3.684.365 optio-oikeutta. Jokainen optio-oikeus oikeuttaa yhteen Revenio Group Oyj:n osakkeeseen. Liikkeeseenlaskettujen optio-oikeuksien perusteella merkittävien osakkeiden osuus on katsauskauden lopun 30.6.2011 osakemäärällä enintään 2,5 prosenttia yhtiön osakkeista ja äänistä, kun optio-oikeuksilla merkityt uudet osakkeet on rekisteröity. Optio-oikeuksilla merkittävät uudet osakkeet oikeuttavat osinkoon merkintävuodesta lähtien.

Optio-oikeudet on jaettu kolmeen sarjaan A (1.684.365 kappaletta), B (1.000.000 kappaletta) ja C (1.000.000 kappaletta). Osakkeiden merkintäaika on optio-oikeudella A 1.5.2009–1.5.2013, optio-oikeudella B 1.11.2010–1.11.2014 sekä optio-oikeudella C 1.5.2012–1.5.2016. Osakkeen merkintähinta on osakkeen painotettu keskikurssi 1.-30.11.2007 (0,64 euroa, optio-oikeus A), 1.-30.4.2009 (0,29 euroa, optio-oikeus B) ja 1.-30.11.2010 (0,28 euroa, optio-oikeus C).

Vuoden 2011 alusta osavuosikatsauksen julkaisuhetkeen henkilöstölle on jaettu 148.122 optiota sarjasta 2007B ja 1.000.000 optiota sarjasta 2007C. Yhtiön hallitus päätti katsauskauden jälkeen toimitusjohtaja Olli-Pekka Salovaaran kannustinjärjestelmän muuttamisesta niin, että hänellä olleista 2007A-sarjan optioista 228.122 kappaletta määrättiin palautumaan yhtiölle ja hänelle päätettiin vastaavasti allokoida 73.122 optiota sarjasta 2007B ja 155.000 optiota sarjasta 2007C. Osavuosikatsauksen julkaisuhetkellä yhtiön avainhenkilöillä oli yhteensä 1.081.243 2007A-sarjan optiota, 908.122 2007B-sarjan optiota ja 1.000.000 C-sarjan optiota.

Yhtiö päätti 23.3.2011 hakea 2007B-sarjan optioita kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsingin pörssilistalle. Optio-oikeudet, yhteensä 1.000.000 kappaletta ovat olleet kaupankäynnin kohteena 30.3.2011 alkaen. Optio-oikeuksilla ei käyty kauppaa katsauskauden aikana.

KAUPANKÄYNTI NASDAQ OMX HELSINGISSÄ

Revenio Group Oyj:n osakkeita vaihdettiin NASDAQ OMX Helsingissä 1.1.–30.6.2011 yhteensä 9,1 (3,6) miljoonalla eurolla, mikä vastaa 22,6 (10,6) miljoonaa osaketta ja 29,4 (13,8) prosenttia osakkeiden kokonaisosakemäärästä. Ylin kaupantekokurssi oli 0,62 (0,38) euroa ja alin 0,30 (0,28) euroa. Katsauskauden lopun päätöskurssi oli 0,53 (0,29) euroa ja katsauskauden keskikurssi 0,40 (0,34) euroa. Revenio Group Oyj:n markkina-arvo 30.6.2011 oli 40,7 (22,2) miljoonaa euroa.

VARSINAINEN YHTIÖKOKOUS JA HALLITUKSEN VOIMASSA OLEVAT VALTUUDET

Varsinainen yhtiökokous 31.3.2011 vahvisti yhtiön tilinpäätöksen ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden tilikaudelta 1.1.–31.12.2010.

Yhtiökokous valitsi hallituksen jäseniksi Timo Männyn, Pekka Tammelan, Rolf Fryckmanin, Julia Ormion sekä Matti Hyytiäisen. Yhtiökokous päätti, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan palkkiona 60.000 euroa vuodessa ja hallituksen muille jäsenille 36.000 euroa vuodessa kuitenkin niin, että hallituksen jäsenille, jotka omistavat vähintään viisi prosenttia Revenio Group Oyj:n osakekannasta joko itse tai vähintään 50-prosenttisesti omistamansa yhtiön kautta, ei makseta palkkioita. Hallituksen jäsenten palkkiosta maksetaan 40 prosenttia yhtiön omina osakkeina ja 60 prosenttia rahana.

Yhtiökokous päätti, että yhtiön tilintarkastajana valitaan jatkamaan KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha Tuomala. Tilintarkastajille päätettiin maksaa palkkio hyväksytyn laskun mukaan.

Yhtiökokous päätti hyväksyä hallituksen ehdotuksen voiton käsittelystä, jonka mukaan tilikauden voitto 243.391,03 euroa lisätään edellisten tilikausien voittovaroihin ja osinkoa jaetaan 0,02 euroa osakkeelta eli yhteensä 1.536.794,60 euroa.

Yhtiökokous peruutti aiemman 7.683.973 oman osakkeen hankkimista koskevan valtuutuksen ja valtuutti hallituksen päättämään enintään 7.683.973 oman osakkeen hankkimisesta yhdessä tai useammassa erässä yhtiön vapaaseen omaan pääomaan kuuluvilla varoilla, jolloin hankinnat vähentävät yhtiön voitonjakoon käytettävissä olevia varoja.

Yhtiökokous päätti peruuttaa hallituksen voimassa olleet käyttämättömät antivaltuutukset. Yhtiökokous valtuutti hallituksen päättämään enintään 30.000.000 osakkeen antamisesta osakeannilla tai antamalla Osakeyhtiölain 10 luvun 1 §:n mukaisia osakkeisiin oikeuttavia erityisiä oikeuksia (mukaan lukien optio-oikeudet) yhdessä tai useammassa erässä. Valtuutus myönnettiin käytettäväksi mahdollisten yrityskauppojen tai muiden järjestelyiden rahoittamiseen ja toteuttamiseen, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muihin hallituksen päättämiin tarkoituksiin. Valtuutuksen päätettiin sisältävän hallitukselle oikeuden päättää kaikista osakeannin sekä mainittujen erityisten oikeuksien antamisen ehdoista, mukaan lukien osakkeiden tai erityisten oikeuksien saajat ja maksettavan vastikkeen määrä. Valtuutus sisältää myös oikeuden antaa osakkeita osakkeenomistajien etuoikeudesta poiketen eli suunnatusti. Hallituksen valtuutus kattaa sekä uusien osakkeiden antamisen että yhtiön hallussa mahdollisesti olevien omien osakkeiden luovutuksen. Valtuutus on voimassa 30.4.2012 saakka.

HALLITUS JA TILINTARKASTAJAT

Revenio Group Oyj:n hallituksessa ovat toimineet 31.3.2011 alkaen KTM, Onninen Oy:n toimitusjohtaja Timo Mänty (puheenjohtaja), KTM, KHT Pajamaa Partners Oy:n osakas Pekka Tammela, Eyemaker's Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja Rolf Fryckman sekä uusina jäseninä lakimies, Outotec Oyj:n senior legal councel Julia Ormio ja Etteplan Oyj:n toimitusjohtaja, KTM Matti Hyytiäinen.

Hallituksen muodostivat 31.3.2011 asti Jyri Merivirta, Pekka Tammela, Rolf Fryckman ja Timo Mänty.

Tilintarkastaja on KHT-yhteisö PricewaterhouseCoopers Oy päävastuullisena tilintarkastajana KHT Juha Tuomala.

ARVIO TOIMINNAN MERKITTÄVISTÄ RISKEISTÄ JA EPÄVARMUUSTEKIJÖISTÄ

Konsernin merkittävät riskit liiketoiminnassa on esitetty tilinpäätöstiedotteessa 16.2.2011. Osavuosikatsauksen julkaisuhetkellä yhtiön riskien arvioidaan olevan muilta osin tilinpäätöstiedotteessa arvioidun mukaiset, mutta suhdanneriskien arvioidaan kasvaneen vallitsevasta rahamarkkinatilanteesta ja taantuman uhasta johtuen.

KATSAUSKAUDEN JÄLKEISET MERKITTÄVÄT TAPAHTUMAT

Yhtiö myi 19.7.2011 Palvelut-segmenttiin kuuluneen tytäryhtiönsä Done Informationin osakekannan ruotsalaiseen Semantix-konserniin kuuluvalle Semantix Linqua Nordica Oy:lle 2,5 miljoonalla eurolla. Kauppahinnasta 0,3 miljoonaa euroa maksetaan earn out -ehtojen täyttyessä vuonna 2012. Yhtiö kirjaa kaupasta kolmannen vuosineljänneksen tulokseensa noin 1,5 miljoonan euron suuruisen kertaluonteisen myyntivoiton.

Yhtiön osakemäärä korottui 20.7.2011 50.000 osakkeella 2007B-optioilla tehdyn osakemerkinnän seurauksena. Osakkeista saatu merkintähinta kirjattiin kokonaisuudessaan sijoitetun vapaan oman pääoman rahastoon. Yhtiön osakemäärä korotuksen jälkeen on 76.889.730 kappaletta.

NÄKYMÄT VUODELLE 2011

Vuoden 2011 liikevaihdon arvioidaan kasvavan vuodesta 2010. Liiketuloksen ilman kertaluonteisia eriä arvioidaan olevan positiivinen ja paranevan merkittävästi vuodesta 2010.

Revenio Group konsernin tavoitteena on edelleen kasvaa sekä yritysjärjestelyin että nykyistä liiketoimintaa laajentamalla.

TÄMÄ OSAVUOSIKATSAUS ON LAADITTU IAS 34 -STANDARDIN MUKAISESTI

Osavuosikatsauksen luvut ovat tilintarkastamattomia.

KONSERNIN TUNNUSLUVUT (MEUR)

Oman pääoman tuotto-% (ROE) 22,0 -5,9 -3,4

Laimentamaton tulos/osake EUR, jatkuvat toiminnot 0,019 -0,007 -0,009
Laimennettu tulos/osake EUR, jatkuvat toiminnot 0,019 -0,007 -0,009

Laimentamaton tulos/osake EUR, myytävänä olevat liiketoiminnot 0,002 0,001 0,003
Laimennettu tulos/osake EUR, myytävänä olevat liiketoiminnot 0,002 0,001 0,003

Oma pääoma/osake EUR 0,19 0,19 0,19

Henkilöstö keskimäärin katsauskaudella, jatkuvat toiminnot 252 353 387
Henkilöstö keskimäärin katsauskaudella, myytävänä olevat liiketoiminnot 37 37 36

Liiketoiminnan rahavirta 2,1 0,4 1,3

Katsauskauden tuloksen jakautuminen:
Emoyrityksen omistajille 1,6 -0,4 -0,5
Vähemmistölle 0,0 0,0 0,0

Katsauskauden laajan tuloksen jakautuminen:
Emoyrityksen omistajille 1,6 -0,4 -0,5
Vähemmistölle 0,0 0,0 0,0

Tulos/osake, laimentamaton, eur, jatkuvat toiminnot 0,009 -0,007 -0,009
Tulos/osake, laimennettu, eur, jatkuvat toiminnot 0,009 -0,007 -0,009

Tulos/osake, laimentamaton, eur, myytävänä olevat liiketoiminnot 0,002 0,001 0,003
Tulos/osake, laimennettu, eur, myytävänä olevat liiketoiminnot 0,002 0,001 0,003

KONSERNITASE (MEUR) 30.6.2011 30.6.2010 31.12.2010

liittyvät velat 0,8 0,8 0,8

VELAT YHT. 10,5 10,3 10,0

OMA PÄÄOMA JA VELAT YHT. 25,2 24,8 24,5

KONSERNIN OMAN PÄÄOMAN MUUTOSLASKELMA (MEUR) Osake- Ylikurs- Muut Voitto- Väh. Opo
  pääoma sirahasto rahastot varat osuus yht.
Oma pääoma 1.1.2011 5,3 2,4 7,3 -0,6 0,0 14,5
Osingonjako 0,0 0,0 0,0 -1,5 0,0 -1,5
Osakkeina toteutettavat
ja maksettavat optiot 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0
Tilikauden tulos  0,0 0,0 0,0 1,6 0,0 1,6
Oma pääoma 30.6.2011 5,3 2,4 7,3 -0,5 0,0 14,6

Osake- Ylikurs- Muut Voitto- Väh. Opo
  pääoma sirahasto rahastot varat osuus yht.
Oma pääoma 1.1.2010 5,3 2,4 7,3 0,6 0,0 15,7

JAKELU:

Finanssivalvonta

www.revenio.fi

Revenio Group Oyj on NASDAQ OMX Helsingissä noteerattu suomalaisen monialakonserni Revenion emoyhtiö. Revenio Group Oyj:n tytäryrityksille on yhteistä korkealaatuinen suomalainen erityisosaaminen ja vientiin perustuva liiketoiminta.

Revenio-konserni muodostuu kuudesta itsenäisesti liiketoimintaa harjoittavasta yhtiöstä, jotka muodostavat viisi liiketoimintasegmenttiä. Tytäryhtiöt ovat Done Logistics Oy, Done Software Solutions Oy, Icare Finland Oy, Boomeranger Boats Oy, FLS Finland Oy ja Midas Touch Oy.