GEOSOLUTIONS HOLDINGS NV:N VAIHTOVELKAKIRJAT KONVERTOITU JA YHTIÖ JÄÄ VÄHEMMISTÖOSAKKAAKSI GEOSOLUTIONS HOLDINGS NV:SSÄ

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 8.8.2011 klo 15:40

Kuten tiedotettiin 4.8.2011, Yhtiö on allekirjoittanut merkintä- ja osakassopimuksen (“SSA”) johtavan sijoittajan kanssa aiemmin kokonaan omistamansa tytäryhtiön GeoSolutions Holdings N.V.:n (“GHNV”) osakeomistuksesta. Rahoituspaketin ensimmäinen osa on nyt täyttynyt SSA:ssa sovitusti sisältäen johtavan sijoittajan olemassa olevien GHNV:n vaihtovelkakirjojen (”Velkakirjat”) konvertoinnin korkoineen GHNV:n uusiksi osakkeiksi. Varsinaisen yhtiökokouksen 29.6.2011 ja jatkokokouksen 1.7.2011 hyväksymän konversion johdosta Yhtiö jää vähemmistöosakkaaksi GHNV:ssä noin 20% omistusosuudella. Konversiosta ja Yhtiön vähemmistöosakkuudesta GHNV:ssä johtuen, Yhtiö ei tule enää konsolidoimaan sen aiemmin kokonaan omistamia tytäryhtiöitään, vaan sijoituksia GHNV:ssä käsitellään konsernin tilinpäätöksessä pääomaosuusmenetelmää soveltaen. Tämä tulee laskemaan raportoitavia tuloja ja menoja konsernitilinpäätöksessä vuonna 2011.

Kuten tiedotettiin 4.8.2011 tätä rahoituspaketin ensimmäistä osaa seuraa osakeanti. Rahoituspaketin yksityiskohdat mukaanlukien SSA:n olennaiset ehdot tullaan julkistamaan lähipäivinä ylimääräisen yhtiökokouksen kutsussa.

GeoSentric Oyj

Lisätietoja: investors@gypsii.com