NYKREDIT OG TOTALKREDIT ÅBNER NYT KAPITALCENTER H TIL LÅN MED REFINANSIERING

Nykredit og Totalkredit påbegynder nu implementeringen af de tiltag, der blev udmeldt i selskabsmeddelelse af 21. juni 2011. Første tiltag er at koncentrere lån med refinansiering i et særskilt kapitalcenter.

Nykredit åbner derfor et nyt SDO-kapitalcenter H til udstedelse af obligationer, som finansierer lån med refinansiering. Det nye kapitalcenter H vil blive taget i brug ved den kommende refinansiering pr. 1. oktober, hvor eksisterende lån i kapitalcenter E samt privatlån i kapitalcenter D bliver refinansieret i kapitalcenter H. Nyudlån i kapitalcenter H påbegyndes ultimo august.

Den nuværende fælles funding af Totalkredits udlån udvides til også at omfatte kapitalcenter H efter samme princip som fælles fundingen af kapitalcenter E.

Nykredit har anmodet ratingbureauerne Standard & Poor's og Moody’s om at rate udstedelserne af SDO og Junior Covered Bonds i kapitalcenter H hurtigst muligt. Der foregår en positiv dialog, men tidspunktet for ratingen er ikke kendt endnu.

Kapitalcenter E vil, i takt med at eksisterende lån refinansieres til kapitalcenter H, fremadrettet bestå af realkreditudlån, der ikke skal refinansieres.

Endelige vilkår for de enkelte obligationer samt forventede mængder og auktionsvilkår for oktober-refinansieringen offentliggøres efter Nykredit Realkredits bestyrelsesmøde den 18. august 2011.

Spørgsmål kan rettes til vicedirektør Henrik Hjortshøj-Nielsen, Finansafdelingen, telefon 44 55 10 40, eller kommunikationsdirektør Nels Petersen, telefon  44 55 14 70 / 20 22 22 72.