GEOSOLUTIONS HOLDINGS NV:N LISÄOSAKEANTI MERKITTY JA LYHYEN AIKAVÄLIN RAHOITUS ON TURVATTU

GEOSENTRIC OYJ      PÖRSSITIEDOTE 10.8.2011 klo 17:00

Kuten viimeksi tiedotettiin, Yhtiö on allekirjoittanut merkintä- ja osakassopimuksen (“SSA”) johtavan sijoittajan kanssa aiemmin kokonaan omistamansa tytäryhtiön GeoSolutions Holdings N.V.:n (“GHNV”) osakeomistuksesta. Rahoituspaketin ensimmäinen osa on saatettu päätökseen 4.8.2011, jonka johdosta Yhtiö jäi vähemmistöosakkaaksi GHNV:ssä noin 20% omistusosuudella.

Kuten tiedotettiin 4.8.2011 ja 8.8.2011 rahoituspaketin ensimmäisen osan jälkeen järjestetään kahdessa vaiheessa toteutettava GHNV:n anti. SSA:ssa sovittu GHNV-annin ensimmäinen vaihe on nyt päättynyt ja GHNV on nostanut 750.000€ rahoituksen laskemalla liikkeeseen uusia osakkeita johtavalle sijoittajalle 90 % alennettuun merkintähintaan kuin käytettiin vaihtovelkakirjakonversiossa. Osakeannin seurauksena Yhtiön omistusosuus GHNV:ssä on hieman yli 15 %. SSA:ssa sovitusti GHNV maksaa tästä rahoituksesta Yhtiölle palkkiona €150,000. Rahoitus turvaa Yhtiön ja GHNV:n toiminnan syyskuun 2011 loppuun asti. Yhtiö ja GHNV aikovat järjestää osakeannit ja toteutuessaan, ne turvaavat sekä Yhtiön että GHNV:n kassavaroja koskevat vaatimukset Q3/2012 loppuun.

Kuten tiedotettiin, mikäli Yhtiö saa osakkeenomistajiensa suostumuksen vaadituille rahoitusjärjestelyn elementeille ja se osallistuu GHNV-antiin sovitulla noin 1M€:n osuudella, Yhtiöllä olisi noin 24%:n omistus GHNV:ssä. Kerätäkseen tarvittavat varat osallistuakseen GHNV-antiin, Yhtiö tulee järjestämään osakeannin syyskuun 2011 loppuun mennessä. Mikäli Yhtiö ei osallistuisi GHNV-antiin, johtaisi tämä Yhtiön omistuksen laimentumiseen noin 9% tasolle.

Rahoituspaketin yksityiskohdat mukaanlukien SSA:n olennaiset ehdot tullaan julkistamaan lähipäivinä ylimääräisen yhtiökokouksen kutsussa.

GeoSentric Oyj

Lisätietoja: investors@gypsii.com