Janne Mielck nimitetty Dovre Groupin toimitusjohtajaksi

Espoo, 2011-08-17 07:45 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Dovre Group Oyj                Pörssitiedote                       17.8.2011 klo 8.45

Janne Mielck nimitetty Dovre Groupin toimitusjohtajaksi

Dovre Groupin hallitus on nimittänyt nykyisen hallituksen jäsenen Janne Mielckin konsernin uudeksi toimitusjohtajaksi 3.10.2011 alkaen. Hallitus on sopinut konsernin tämänhetkisen toimitusjohtajan Ilkka Toivolan kanssa, että hän jatkaa tehtävässään 3.10.2011 asti. Aloittaessaan konsernin toimitusjohtajana Mielck jättää paikkansa Dovre Groupin hallituksessa.

Janne Mielck, 45, on koulutukseltaan diplomi-insinööri ja on aikaisemmin toiminut kansainvälisissä johtotehtävissä sekä teollisuudessa että rahoituksen alalla. Mielck siirtyy Dovre Groupiin nykyisestä toimestaan Neste Oil –konsernin liiketoiminnan kehitysjohtajana, jossa hän on vastannut Neste Oilin liiketoiminnan kehittämisestä uusiutuvan energian ja öljy- ja kaasuenergian aloilla. Mielck aloitti Neste Oilissa vuonna 2007, jota ennen hän toimi pääomasijoittajana 3i Groupissa ja Orienteq Capitalissa sekä useissa johtotehtävissä TeliaSonera –konsernissa Suomessa, Hong Kongissa ja Lontoossa.

”Jannella on kattava ja vankka kokemus kasvuyritysten ja -liiketoimintojen johtotehtävistä sekä laaja-alainen öljy- ja kaasualan sekä uusiutuvan energian markkinoiden tuntemus. Taustansa ansiosta hän on oiva valinta toteuttamaan alkuvuodesta julkistettua Dovre Groupin uutta kasvustrategiaa. Toivotamme Jannen tervetulleeksi Dovre Groupiin uudessa roolissaan, ja uskomme, että hänen johdollaan pystymme parantamaan yhtiön kilpailukykyä ja luomaan lisäarvoa osakkeenomistajille. Haluamme lisäksi kiittää konsernin nykyistä toimitusjohtajaa Ilkka Toivolaa hänen panoksestaan konsernin kehittämiseksi viime vuosien aikana”, sanoo Dovre Groupin hallituksen puheenjohtaja Hannu Vaajoensuu.

Janne Mielckin ansioluettelo valokuvineen on saatavilla Dovre Groupin internet-sivustolta (www.dovregroup.com).

Lisätietoja:

Dovre Group Oyj

Hannu Vaajoensuu, hallituksen puheenjohtaja

Puh. 040 501 8250

Dovre Group on kansainvälisesti toimiva projektihenkilöstön ja -johtamisen palveluiden sekä projektinhallinnan ohjelmistojen toimittaja. Dovre Group -konsernin liiketoimintaryhmät ovat Project Personnel, Consulting ja Software. Vuonna 2010 Dovre Group -konsernin liikevaihto oli 71 miljoonaa euroa. Maailmanlaajuisesti konsernissa toimii yli 400 henkilöä palvellen asiakkaitamme 21 maassa.

JAKELU:

NASDAQ OMX Helsinki Oy