Svenska Capital Oil AB:s observationsnotering kvarstår/observation status remains (105/11)

Svenska Capital Oil AB (ISIN-kod SE0001486952 och orderboks-ID 40872) blev observationsnoterade den 3 mars 2010 på grund av osäkerhet kring Bolagets ekonomiska situation. Observationsnoteringen ändrades per den 1 juli 2011 till att avse krav på spridning av Bolagets aktier. Börsen vill meddela att kravet på spridning av Bolagets aktier uppfylls men att observationsnoteringen tillsvidare kvarstår med hänvisning till det planerade förvärvet av Misen Enterprise AB genom apportemission, beslutat av årsstämman den 30 juni 2011. Genom apportemissionen kommer de tidigare aktieägarna i Misen att bli ägare till drygt 98 procent av aktierna och rösterna i Svenska Capital Oil AB.

The shares in Svenska Capital Oil AB (ISIN code SE0001486952 and order book ID 40872) were given observation status on March 3, 2010, due to uncertainty regarding the Company’s financial situation. The observation status was changed on July 1, 2011 to the requirement regarding liquidity for the shares. The Exchange hereby announces that the liquidity requirement is fulfilled but the observation status remains with reference to the attended acquisition of Misen Enterprise AB through a non-cash issue of shares, decided by the Company's Annual General Meeting on 30 June 2011. By the non-cash issue of shares the former shareholders of Misen will become owners of more than 98 percent of the shares and votes in Svenska Capital Oil AB.

För eventuella frågor om detta börsmeddelande vänligen kontakta Anna Jansson eller Eldin Kozica på telefon 08-405 60 00.

For further information concerning this exchange notice please contact Anna Jansson or Eldin Kozica , telephone + 46 8 405 60 00