Halvårsrapport for perioden 1. januar - 30. juni 2011

København, 2011-08-23 15:32 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Bestyrelsen har dags dato behandlet og vedtaget vedhæftede halvårsrapport for perioden 1. januar – 30. juni 2011.

• Resultat før skat og værdiregulering af investeringsejendomme for perioden 1. januar til 30. juni 2011 udgjorde DKK 1,0 mio. Resultatet anses for tilfredsstillende.

• Fortsat stærk soliditet, 39,1%, og tilfredsstillende likvide reserver på DKK 27,1 mio.

• Forventningerne til 2011 er en omsætning i størrelsesordnen DKK 48,0 mio. og et ordinært resultat før skat på mellem DKK 4,0 og DKK 4,5 mio.

• Fokus på fastholdelse af lejere og lejeomsætning samt på vedligeholdelses- og udviklingsprojekter, der kan understøtte udlejningsindsatsen og nedbringe tomgangen i ejendommene.

• Selskabet er på balancedagen i gang med at sælge ejendommen i Landshut i selskabet Investea Zweite Grundbesitz GmbH, med overtagelsesdato pr. 30. september 2011. Det er ledelsens vurdering at dette vil styrke selskabets likviditet yderligere med ca. DKK 17 mio. Halvårsresultatet er påvirket heraf med en positiv værdiregulering på DKK 3,4 mio. og tilsvarende en negativ værdiregulering på markedsværdien af tilknyttet swap på DKK 3,2 mio.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede eller til selskabets administrerende direktør, Hans Thygesen, på telefon 8110 0800.

German High Street Properties A/S

Michael Hansen