Driftsresultat på DKK 163 mio. i første halvår 2011 mod DKK 117 mio. i samme periode sidste år

Uændret forventning om en omsætning på omkring DKK 1,1 mia. og et driftsresultat på mere end DKK 300 mio. i 2011

København, 2011-08-25 13:03 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Jeudans fremgang i både omsætning og resultat fortsatte i første halvår. Omsætningen i første halvår blev således DKK 583 mio. mod DKK 454 mio. i samme periode sidste år – en stigning på 28%. Og driftsresultatet (EBVAT) steg med 40% til DKK 163 mio.

Resultatet er som forventet ved årets begyndelse og i tråd med de senere års udvikling.

”Regnskabet viser en øget lønsomhed. Det er en følge af Jeudans mangeårige og konsekvente strategi, der lægger vægt på god kundebetjening, kombineret med vedvarende fokus på lønsomheden i den daglige drift,” siger Niels Heering, bestyrelsesformand for Jeudan.

For 2011 venter ledelsen uændret en omsætning på niveauet DKK 1,1 mia. og et driftsresultat (EBVAT) på over DKK 300 mio., det vil sige en stigning på ca. 20% i forhold til 2010. Hermed forlænges den linje, der har præget Jeudans regnskaber i en lang årrække.

Jeudans portefølje af ejendomme har nået et samlet areal på 770.000 m2 og en værdi på knap DKK 15 mia. Udlejningsprocenten på 95,5% er på samme niveau som i det seneste års tid.

”Efterspørgslen på velfungerende kontor- og butikslejemål i Københavns Centrum er stabil, men dog fortsat på et lavt niveau,” siger administrerende direktør Per Hallgren, og han oplyser, at Jeudan har tilfredsstillende aktivitet i både genforhandlinger og genudlejninger.

Jeudans egenkapital er på DKK 4,5 mia., og egenkapitalandelen er 30%. Den kapitalmæssige kapacitet til fortsatte investeringer er DKK 2-3 mia., og Selskabets ledelse regner med at kunne udnytte muligheder for nye investeringer. De vil ske under hensyn til Jeudans strategiske kriterier, påpeger ledelsen i sin delårsrapport.

Torvehallerne åbner 2. september 2011

En stor del af Jeudans ejendomme ligger i Københavnsområdet, og Selskabet tager derfor aktivt del i den positive udvikling, som Hovedstaden er inde i, og som politikere og myndigheder søger at fremme på flere fronter.

Et markant udtryk for byens fornyelse og for Jeudans medvirken hertil er etableringen af Torvehallerne på Israels Plads – tæt ved Nørreport Station, der er et af de mest trafikerede steder i byen. Jeudan gik ind i projektet i slutningen af 2009 efter der i mange år havde hersket usikkerhed omkring projektet, og Jeudan har i et godt samarbejde med Københavns Kommune og andre medvirkende arbejdet for at skabe en ny attraktion i byen.

”Vi glæder os meget til at åbne dørene til Torvehallerne om en uge, nærmere bestemt fredag den 2. september,” siger Niels Heering og fortsætter:

”Hovedstaden som helhed og ikke mindst de omkringboende og mange tusinde forbipasserende får her en ny attraktiv indkøbsmulighed med et spændende miljø og en fantastisk placering. I Jeudan er vi tilfredse med at kunne medvirke til byens liv på denne måde,” siger bestyrelsesformanden.

Jeudans delårsrapport for første halvår 2011 findes på Koncernens hjemmeside www.jeudan.dk.

Yderligere oplysninger:

Bestyrelsesformand Niels Heering, tlf. 33 41 41 41

Adm. direktør Per W. Hallgren, tlf. 70 10 60 70

Jeudan A/S, Sankt Annæ Plads 13, 1250 København K. Tlf. 70 10 60 70.

Jeudan er en af Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomheder. Koncernen investerer i og driver større kontor-, bolig- og detailejendomme i København. Koncernen tilbyder i Jeudan Servicepartner et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på værdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 400 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på NASDAQ OMX Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.