Northern Logistic Property ASA - Resultat 2. kvartal og 1. halvår 2011

(Oslo, 25. aug 2011)

Northern Logisitic Property rapporterer i dag resultater for andre kvartal 2011.

Hovedpunkter for kvartalet:

• Nettoleie NOK 90,0 millioner (78,4) i kvartalet og NOK 180,4 millioner (151,3) første halvår
  • Resultat etter skatt NOK 12,5 millioner (159,6) i kvartalet tilsvarende NOK 0,4 per aksje (4,6) og NOK 66,4 millioner (175,2) første halvår tilsvarende NOK 1,9 per aksje (5,0).
  • Verdien av investeringseiendommer holdt seg stabil i lokal valuta og var NOK 5 180 millioner ved utgangen av kvartalet
  • Egenkapitalandelen økte til 26,1 % (25,0) ved kvartalets utgang, tilsvarende NOK 40,8 per aksje (40,1)
  • Utbetalt utbytte på NOK 17,5 millioner, tilsvarende NOK 0,5 per aksje
  • Salg av Fördelaren 2 i Kungälv ga realisert gevinst på SEK 3 millioner i kvartalet

Administrerende direktør Peter Strand sier i en kommentar at "Vi er fornøyd med at både driften og den finansielle siden av selskapet er styrket. Inntektene er opp, vi generer bra med kontanter og egenkapitalandelen har bedret seg"

Strand legger til: "Samtidig jobber vi med å utvikle eiendomsporteføljen vår. Nybyggprosjektet i Västerås går etter planen og det moderne logistikkbygget vi fører opp skal stå klart til leietaker i desember. I Kungälv solgte vi en kontoreiendom fordi den ikke passet logistikkeiendomsporteføljen vår. Vi føler vi er på rett vei og er optimistiske med hensyn til fremtiden. Strategien om å bygge et større selskap ligger fast".

I forbindelse med at NLP offentliggjør sitt regnskap for halvåret og 2. kvartal 2011 i dag, torsdag 25. aug 2011, vil selskapet holde en presentasjon på Felix Konferansesenter, Aker Brygge, Oslo kl. 08:30.

Fra selskapet møter administrerende direktør Peter Strand og finansdirektør Tommy Åstrand.

Webcast: Presentasjonen kan følges direkte på www.nlpasa.com. Spørsmål kan sendes skriftlig til selskapets ledelse under konferansen fra internett/webcast. Et opptak av presentasjonen vil bli gjort tilgjengelig på www.nlpasa.com. Presentasjonen vil holdes på svensk.

Delårsrapport og presentasjonsmateriale vil være tilgjengelig via www.newsweb.no og på www.nlpfastigheter.se

For ytterligere informasjon:

Peter Strand, CEO: +46 705 88 1661, e-post: peter.strand@nlpfastigheter.se
Tommy Åstrand, CFO: +46 705 45 5997, e-post: tommy.astrand@nlpfastigheter.se

Om Northern Logistic Property ASA

Northern Logistic Property (NLP) er et nordisk eiendomsselskap med rendyrket fokus på lager- og logistikkeiendom. Porteføljen består i dag av 20 eiendommer som, ut i fra et logistikkmessig perspektiv, har en strategisk beliggenhet og et samlet utleieareal på 712 000 kvadratmeter. NLP ble etablert i mars 2006 og aksjene i selskapet har vært notert på Oslo Børs siden juni 2007. Selskapet er det eneste børsnoterte eiendomsselskapet i Norden som helt og holdent konsentrerer seg om logistikkeiendom. Av den totale eiendomsmassen er 19 bygg i Sverige og ett i Danmark. NLP tilbyr logistikkanlegg i tilknytning til de sentrale trafikkårene i Sverige. Det er et hovedfokus på Stockholm, Göteborg, Helsingborg og Malmö, men også regionene Norrköping, Linköping, Örebro og Västerås er representert. Eiendommen i København ligger også i et område med velutviklet infrastruktur.

Q2 2011
Presentation Q2 2011