Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus osake- ja äänimäärän muutoksesta

Biohit Oyj:n osakkeiden kokonaismäärä ja osakekannan tuottama äänimäärä on muuttunut 19.8.2011 Sartorius Lab Holding GmbH:lle järjestetyn suunnatun osakeannin seurauksena.

Osakeannin jälkeen Biohitin kokonaisosakemäärä on 13.615.593 ja B-osakkeiden lukumäärä 10.640.093. Yhtiön osakepääoma on 2.314.650,81 euroa. Osakekannan tuottama kokonaisäänimäärä on annin jälkeen 70 150 093 ääntä.

Osakkeet on rekisteröity kaupparekisteriin ja merkitty Biohitin osakasluetteloon 29.8.2011. Kaupankäynti uusilla osakkeilla alkaa NASDAQ OMX Helsinki Oy:n pörssilistalla yhdessä Biohitin muiden osakkeiden kanssa 30.8.2011.

Helsinki 29.8.2011

Lisätietoja:

Jussi Heiniö
Toimitusjohtaja, Biohit Oyj
Puh: 09 773 861, GSM: 0400 701180
jussi.heinio@biohit.com

Jakelu:

NASDAQ OMSX Helsinki Oyj
Kansallinen tiedotevarasto (www.oam.fi)
www.biohit.com

Tietoa Biohitistä:

Biohit Oyj on vuonna 1988 perustettu globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys, jonka tavoitteena on parantaa ihmisten terveyttä ja elämisen laatua. Biohit soveltaa määrätietoista ja pitkäjänteistä innovaatio- ja patentointistrategiaa.

Biohit tuottaa yhdessä tiedeyhteisöjen kanssa tutkimustuloksiin ja innovaatioihin perustuvaa uutta teknologiaa, tuotteita ja palveluja, joilla voidaan kehittää turvallisia ja kustannustehokkaita nesteannosteluratkaisuja laboratoriotyöskentelyyn sekä diagnostisia testejä ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn.

Biohitillä on kaksi liiketoimintasegmenttiä, nesteannostelu ja diagnostiikka. Nesteannostelutuotteet käsittävät elektroniset ja mekaaniset pipetit, kertakäyttöiset pipetinkärjet ja pipettien huolto- ja kalibrointipalvelut tutkimuslaitosten, terveydenhuollon ja teollisuuslaboratorioiden käyttöön.

Diagnostiikkaan kuuluvat ruoansulatuskanavan sairauksien varhaistoteamiseen ja ennaltaehkäisyyn liittyvät tuotteet ja analyysijärjestelmät, kuten GastroPanel-tutkimukset mahalaukun sairauksien ja niihin liittyvien riskien diagnosoimiseksi verinäytteestä, pikatestit laktoosi-intoleranssin ja helikobakteeri-infektion määrittämiseksi gastroskopioiden yhteydessä sekä ColonView-tutkimus paksusuolisyövän riskin ilmaisevan suolistoverenvuodon varhaiseen toteamiseen. Acetium-innovaatio vähentää syöpää aiheuttavaa asetaldehydiä hapottomassa mahassa.

Vuonna 2010 Biohitin liikevaihto oli noin 40MEUR ja konsernin palveluksessa noin 400 henkilöä. Biohitin pääkonttori sijaitsee Helsingissä ja tuotantolaitokset Kajaanissa ja Suzhoussa, Kiinassa. Yrityksen tytäryhtiöt sijaitsevat Ranskassa, Saksassa, Isossa-Britanniassa, Venäjällä, Intiassa, Kiinassa, Japanissa ja Yhdysvalloissa. Yhtiöllä on myös edustusto Singaporessa. Lisäksi Biohitin tuotteita myy noin 200 jakelijaa 70 maassa.

Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) on vuodesta 1999 noteerattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n Small cap/Terveydenhuolto –ryhmässä.

Lisätietoja osoitteesta www.biohit.com