Påtale til Lastas

København, 30. august 2011

Offentliggørelse af årsregnskabsmeddelelse 2010 - Finanskalender

NASDAQ OMX København (børsen) har over for Lastas A/S påtalt, at selskabet efter børsens opfattelse ikke offentliggjorde årsrapporten hurtigst muligt efter bestyrelsens godkendelse samt at selskabet offentliggjorde årsrapporten på en senere dato end den i finanskalenderen offentliggjorte dato, jf. punkterne 3.1.3 og 3.3.12 i Regler for udstedere af aktier.

Børsen har endvidere påtalt over for selskabet, at selskabet ikke offentliggør periodemeddelelser og ikke har offentliggjort datoer for periodemeddelelser i selskabets finanskalender, jf. punkterne 3.3.12 og 3.2.1 i Regler for udstedere af aktier.

Den fulde afgørelse er tilgængelig i Afgørelser & Udtalelser på følgende link: http://www.nasdaqomx.com/listingcenter/nordicmarket/surveillance/copenhagen/

Børsens afgørelser om påtale eller afgift offentliggøres med udstederens identitet med henblik på at sikre åbenhed om Børsens afgørelser. Dette fremgår af Regler for udstedere på NASDAQ OMX København pkt. 5.

For yderligere information kontakt: Pernille Gram, Surveillance, tlf. 33 93 33 66