Halvårsrapport 2011 for Investeringsforeningen Sparinvest

Investeringsforeningen Sparinvest offentliggør halvårsrapport for 1. halvår 2011

Investeringsforeningen Sparinvest har i dag offentliggjort sin halvårsrapport for perioden 1. januar 2011 til 30. juni 2011. Halvårsrapporten viser et samlet negativt halvårsresultat på 545 mio. kr. efter kursreguleringer og omkostninger mv., hvilket er væsentligt lavere end resultatet for 1. halvår 2010 på 1.870 mio. kr.

Oven på en positiv åbning på året vendte markedsstemningen i løbet af 2. kvartal, hvilket havde negativ indvirkning på resultaterne i foreningens aktiebaserede afdelinger, og som følge heraf gav foreningens aktiebaserede afdelinger afkast på mellem 0,4 % og -5,8 % i 1. halvår 2011. Mens aktieafdelingerne havde det svært, medvirkede rentefald til kursstigninger i de obligationsbaserede afdelinger, som gav afkast på mellem 3,2 % og -2,7 %. På trods af fornyet uro på de globale markeder er foreningens samlede formue steget fra 33,8 mia. kr. pr. 1. januar 2011 til 38,5 mia. kr. pr. 30. juni 2011, hvilket bl.a. kan tilskrives fusionen med foreningerne under EgnsINVEST, som blev endeligt gennemført i 1. halvår.